campagne Trixxo

Trixxo boost arbeidsmarkt met positieve boodschap

Met een opmerkelijke nationale mediacampagne wil hr-dienstenbedrijf Trixxo uit Hoeselt nieuw leven inblazen in de arbeidsmarkt. "Nu de economie herleeft, worden er nieuwe jobs gecreëerd. Dit terwijl de vijver van talent door Covid-19 fors is gegroeid. Er liggen dus vele opportuniteiten, en dat willen we met een positieve boodschap duidelijk maken", zegt CEO Luc Jeurissen.

Trixxo is zopas gestart met een campagne die goed nieuws wil brengen. Aan de hand van diverse animatiefiguurtjes wil het Limburgse bedrijf aangeven dat zowel werkzoekenden, gezinnen als bedrijven de draad van werk en jobs kunnen oppikken. "In de eerste plaats brengen we een boodschap aan de werkzoekenden", aldus Luc Jeurissen. "Jammer genoeg hebben heel wat mensen tijdens de coronacrisis hun baan verloren. Anderen kregen een totaal nieuwe taakinvulling of zagen de omstandigheden op het werk drastisch veranderen. Daarmee is voor velen de tijd rijp om positief naar de toekomst te kijken en een job te vinden waar ze veel voldoening uithalen. Daar willen we als 'matchmaker' graag een handje bij toesteken."

Thuiswerk is niet poetsen
Trixxo wijst tevens op de kansen voor gezinnen. "Sinds de coronacrisis in alle hevigheid woedt, werken veel mensen van thuis. Meer gezinsleden, die meer uren thuis zijn: dat wil zeggen dat de woning meer onderhoud nodig heeft. Meer nog: om het virus in te dijken, is extra hygiëne en ontsmetting geen overbodige luxe. Daarvoor kan best gespecialiseerde huishoudhulp ingeschakeld worden. Want thuiswerk wil niet zeggen dat je ook na de uren in de weer moet zijn om zelf alles schoon te houden", weet Jeurissen. "En wat die ‘staycations’ betreft: vakantie is vakantie, ook thuis. Wie optimaal van zijn vrije tijd wil genieten, laat ook dan de schoonmaak over aan professionals."

Vijver zwelt aan
Het Hoeseltse bedrijf doet tot slot een oproep aan de bedrijven. "Na de lockdown zijn vele ondernemingen opnieuw aan hun groeitraject gestart", stelt de CEO. "De afbouw van het personeelsbestand maakt geleidelijk plaats voor nieuwe aanwervingen. De golvende bewegingen van het virus nopen echter tot voorzichtigheid. Daarom kiezen bedrijven om eerst tijdelijke werknemers in te schakelen. Eens de economie op volle toeren draait, en het vertrouwen in de toekomst is hersteld, wordt het tijdelijk talent doorgeschoven naar een vaste verbintenis. Belangrijk daarbij is dat de vijver om potentiële werknemers uit te vissen, door de coronacrisis fors is gegroeid. Waar je vroeger als bedrijf blij moest zijn als er zich één kandidaat meldde, is dat aantal intussen fors vergroot. En uiteraard kan Trixxo bij die matchmaking ook een belangrijke rol spelen."

Positieve twist
Luc Jeurissen besluit: "Sterker uit de crisis komen is onze doelstelling. Helemaal op de rem gaan staan werkt verlammend. De economie heeft zeker nu een positieve push nodig. Als dienstenbedrijf willen we niet aan de kant blijven staan en een actieve rol opnemen om de toekomst een positieve twist te geven. Het is door er allemaal samen voor te gaan dat we deze crisis kunnen overwinnen. Dat is de boodschap die we met onze campagne willen duidelijk maken. En waar we zelf met handen en voeten de voortrekker van willen zijn.”