sbr paesmans fruitsnacks

Twee overnames brengen versnelling bij Fruitsnacks

Met een overname in Nederland en eentje vlakbij de deur in ‘hometown’ Nieuwerkerken, breidt Fruitsnacks de klantenportefeuille verder uit. De marktleider in de wekelijkse levering van vers fruit aan bedrijven maakt zo de ambitie waar om zowel op de binnen- als buitenlandse markt een stevig groeiparcours te bewandelen.

“In september vorig jaar hebben we met de start van een eigen vestiging in Duitsland onze eerste stappen in dat land gezet”, zegt Roel Paesmans, zaakvoerder van Fruitsnacks. “In de zoektocht naar een transporteur die ons fruit naar de Duitse klanten brengt, zijn we terechtgekomen bij SBR Express. Het is een Nederlands bedrijf dat door de nabijheid van de Duitse grens het lokale afzetgebied erg goed kent. Bovendien heeft deze onderneming ook een afdeling (VitaminenExpress) die zelf in Zuid-Oost Nederland fruitmanden naar bedrijven brengt. Na enkele gesprekken hebben we een akkoord bereikt over de overname van dat klantenbestand.”

Heel concreet gaat Fruitsnacks de site in Nederland gebruiken als depot. De fruitmanden die in de thuisbasis in Nieuwerkerken worden samengesteld, zullen naar het Nederlandse verdeelcentrum worden gebracht om de klanten in Duitsland én Nederland te bedienen. “We slaan dus twee vliegen in één klap”, aldus Roel Paesmans. “We halen nieuwe klanten binnen én hebben een logistieke oplossing voor onze buitenlandse leveringen. Met de toevoeging van onze ervaring in efficiëntie en in klantenservice, zijn we goed gewapend om een mooi buitenlands avontuur op de rails te zetten.”

Fruitsnacks wil ook op de binnenlandse markt verder groeien. En daarvoor moet je het soms niet ver gaan zoeken… “5 Healthy Days is een leverancier van fruitmanden uit onze eigen gemeente Nieuwerkerken”, legt Roel Paesmans uit. “Het zijn onze buren, zeg maar. Nadat we gehoord hadden dat ze op zoek waren naar een overnemer, hebben we niet getwijfeld om ook dat klantenbestand over te nemen. Het vergroot ons aantal stopplaatsen op de routes die we sowieso moeten afleggen. Meer business met evenveel kilometers: dat past in onze filosofie van milieubewuste leveringen. Daarnaast vinden we het interessant om hun wagenpark aan onze vloot toe te voegen. Er zijn alleen maar winnaars dus.”