De jaarlijkse Dag van Marketing en Communicatie, die Voka Limburg op 10 maart 2016 organiseert, wil een grote naam strikken als gastspreker. Daarvoor mikken ze op Marc Coucke. Om hem te overtuigen naar Limburg te komen, hebben 20 studenten Communicatiemanagement van de PXL Hogeschool een Twittercampagne opgezet. Ze hebben Coucke zo’n 500 ludieke tweets gestuurd, met slogans als ‘Genoeg vlaai hier in Limburg’, ‘Wanneer krijgen we Couckebak?’, ‘Geef de Limburgers een Couckje van eigen deeg’ en ‘De kust is veilig in Limburg’.
Studente Liesbeth Bijvoet: “Het zou geweldig zijn als we Marc Coucke naar ons event kunnen halen. Hij is de absolute top. Ik hoop echt dat we hem kunnen overtuigen.” Pieter-Jan Maleux vult aan: “Marc Coucke heeft bewezen dat hij een ruime kennis heeft van marketing en communicatie en daarom zou het leuk zijn mocht hij dit willen overdragen aan de marketing- en communicatieprofessionals.”
De boodschap is alleszins aangekomen bij Coucke. Hij twitterde terug: “Oei, iets gemist precies, overal het woord Limburg in mijn timeline? M’n vrouwke uit Maaseik, m’n kleren uit Hasselt, dus effe lezen…”