conjunctuur-omhoog-pijl-1

Van 0 naar 10 miljoen gelezen artikels…

Exact 10 jaar: zo lang bestaat Made in Limburg! Om deze mijlpaal te vieren, brengen we deze week enkele artikels over het reilen en zeilen van ons nieuwskanaal. Aflevering 2: de cijfers achter de letters:

Made in Limburg draait in de eerste plaats om de letters. Solide journalistiek beogen we door de lat qua nieuwswaarde hoog te leggen en de inhoud op een vlot verteerbare manier te verpakken. Kort, krachtig en correct. Informatief en onderhoudend. En soms met een korreltje zout en een vleugje peper. Daar worden we gewaardeerd voor.
Liggen de letters juist, volgen de cijfers vanzelf:
- Het aantal unieke bezoekers op onze website steeg van 330.000 in jaar één (2011) naar 1,5 miljoen (2019).
- Het aantal pageviews (gelezen artikels) groeide in dezelfde periode van 2,3 miljoen naar 9 miljoen. Dit jaar (2020) willen we de kaap van 10 miljoen ronden!

En wist je dat…
- we op 10 jaar tijd 19.300 artikels gepubliceerd hebben?
- we het meest gelezen worden op donderdag?
- zowat de helft van onze lezers tegenwoordig via Facebook op onze website komt?
- we ongeveer 20.000 abonnees op onze gratis nieuwsbrief tellen?
- we vooral geconsulteerd worden via de smartphone?
- de piek in ons bereik zich tussen 7 en 9 uur ’s morgens bevindt?
- een bezoeker gemiddeld 2 artikels per sessie leest?
- we in 10 jaar tijd amper 3 keer niet zijn verschenen? (toen onze server 3 dagen paraplu was…)
- we in de hele periode 22.400 reacties op onze artikels hebben ontvangen?

Indien niet, dan weet je het nu. ;-)