“Veel geld krijgen om in zetel te zitten: dat kan toch niet meer?”
Het invullen van vacatures blijft één van de allergrootste bekommernissen voor Limburgse bedrijven. Heel wat ondernemingen, waaronder hr-dienstengroep Trixxo, hebben… Lees meer
Veiligheid op de werkvloer is een must in elk bedrijf. Des te meer als je organisatie een productieafdeling heeft. Kingfisher marketing doet het belang van veiligheidscommunicatie uit de doeken en geeft tips.
Minder ongevallen
Veiligheid op de werkvloer gaat hand in hand met risico- en veiligheidsbewustzijn. Investeer je in interne preventiecommunicatie? Dan verhoog je het bewustzijn van je medewerkers op risico’s op de werkvloer. Bewustzijn creëert aangepast en veiliger gedrag. Het resultaat? Minder ongevallen.
Veiligheidsdriehoek van Heinrich
Om dat veiligheidsbewustzijn te vergroten en onderbouwen, is er de welbekende ‘Driehoek van Heinrich’. Het model toont de verhouding aan tussen ongevallen zonder letsel, met een licht letsel en ongevallen met een zwaar letsel.
De theorie stelt dat je zware ongevallen kan terugdringen door te focussen op de kleinere zonder letsel. Een gedragsverandering bij de medewerkers is daarvoor altijd de basis.
Veiligheid = bedrijfscultuur
Door actief te communiceren over veiligheid en veiligheidsmaatregelen naar je medewerkers, maak je veiligheid onderdeel van de bedrijfscultuur. Investeer in een interne preventie- en veiligheidscampagne vanaf dag één. Zo worden je medewerkers gewoon aan de communicatie en passen ze de veiligheidsmaatregelen vanzelf toe, uit gewoonte.
Benieuwd hoe je een preventiecampagne op poten zet? Kingfisher marketing deelt tips.
Tips voor een sterke veiligheid- en preventiecampagne
Als strategisch marketingcommunicatiebureau bieden we expertise en ondersteuning aan gedurende jouw duik in het diepe. Sla jij meteen de juiste vis aan de haak? Wij als Kingfishers wel. We gaan op een doordachte maar vooral realistische manier te werk, met veel passie en goesting voor het vak.
Het invullen van vacatures blijft één van de allergrootste bekommernissen voor Limburgse bedrijven. Heel wat ondernemingen, waaronder hr-dienstengroep Trixxo, hebben… Lees meer
Toeval is het natuurlijk niet als je voor de derde keer dezelfde, nationale onderscheiding binnenhaalt... Toch blijft het een fenomenale… Lees meer
De Hasseltse hr-dienstengroep Umani heeft een nieuwe tak van dienstverlening opgestart. Het bedrijf rekruteert en plaatst flexi-jobbers in de zorgsector.… Lees meer
Minstens twee Noord-Limburgse ondernemers zijn het slachtoffer geworden van factuurfraude. “De daders hebben meerdere facturen uit de postbus onderschept, ze… Lees meer
Donderdagavond 30 maart wordt bekendgemaakt wie de JCI Jonge Limburgse Ondernemer van het Jaar is... Een zéér spannende strijd, die… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen