HSM organiseert al tien jaar breedte-sportevenementen, variërend van mountainbiken over toertochten op de weg tot marathons, halve marathons en trailruns. Tot de bekendste behoren Zurich Marathon en de Matterhorn Ultraks. In totaal staat HSM in voor zo’n 22 evenementendagen per jaar, goed voor meer dan 33.000 deelnemers.
Naast het organiseren van evenementen heeft HSM ook eigen digitale platforms ontwikkeld, waaronder GoActive (voor evenementbeheer en deelnemersdata) en de wereldwijde Actyvo-app voor fietsers. HSM is ook mede-eigenaar van de start-up Jaison, die hoogwaardige fietsen ontwikkelt voor jonge fietsfanaten.
“De samenwerking heeft als doel de groei en internationalisering van de evenementen van HSM te bevorderen en tegelijk nieuwe initiatieven te ontwikkelen”, zegt Verbeeck. “Voor Golazo vertegenwoordigen de evenementen van HSM een waardevolle aanvulling op het bestaande portfolio. Zwitserland is de thuisbasis van tal van internationale sportfederaties, en wordt beschouwd als een belangrijke nieuwe markt. We zijn dan ook zeer vereerd om deze samenwerking aan te gaan. We kijken ernaar uit!”