JQ0A1046_1 webuse

Verjaardag vieren met bier en congres

One Inch Whale, het marktonderzoeksbureau dat 5 jaar geleden werd opgericht door Wim Hamaekers en Jasper Scheir, heeft de verjaardag op een bijzondere wijze gevierd. Zopas waren 80 professionals aan de Kanaalkom te gast voor een internationaal congres. Nadat de microfoons waren uitgeschakeld presenteerde One Inch Whale een eigen bier: de One Inch Ale...

Met als doel om bedrijven diepgaande inzichten aan te reiken op basis van data en onderzoek, werd One Inch Whale vijf jaar geleden boven de doopvont gehouden. Wim Hamaekers en Jasper Scheir brachten hun jaren van kennis en ervaring bij, en voegden daar een eigen visie op de bedrijfsvoering aan toe. Dat resulteerde in een straf groeiparcours, terend op de tientallen tevreden klanten uit binnen- en buitenland.

Om het 5-jarig bestaan te vieren, werd zopas een bijzonder evenement op poten gezet. Meer dan 80 marketing- en innovatiespecialisten uit binnen- en buitenland kwamen samen aan het Albertkanaal in Hasselt voor een inspirerend congres. Keynotesprekers gaven er hun perspectief op hoe merken vandaag de dag kunnen innoveren, relevant blijven en groeien door de mens centraal te stellen. Ze benadrukten het belang van het effectief inzetten van inzichten en data om innovatie mensgerichter en doelgerichter te maken. Daarnaast werden elementen besproken die gedrag kunnen beïnvloeden en onbewust impact kunnen genereren: de cruciale rol van zintuiglijke stimuli, visuele signalen en semiotische expertise.

Een bijzonder moment op het verjaardagsfeestje was de lancering van het eigen bier: One Inch Ale. Het streekbier werd ontwikkeld in samenwerking met Brouwerij Jessenhofke. “We wilden iets tastbaars creëren dat onze manier van werken weerspiegelt,” legt medeoprichter Jasper Scheir uit. “Ons werk gaat over zintuiglijke ervaringen, gevoel en context – net als een goed bier…”

Wim Hamaekers besluit: “We zijn trots dat we met een divers team van experts merken wereldwijd ondersteunen, van multinationals tot lokale ondernemingen. Met vijf jaar op de teller en een groeiende aanwezigheid, is One Inch Whale nog lang niet uitgezwommen,” besluit Wim Hamaekers.