_DSC3894-Edit

Voor 3 miljoen nieuwigheden in Hasselts hotel

Ruim 3 miljoen euro heeft Holiday Inn uitgegeven om het bekende hotel aan de Hasseltse Kanaalkom te vernieuwen. Na 32 jaar zijn alle 108 kamers, 5 vergaderzalen en de lobby aangepakt.

Zelfs de naam Dockside duikt na de renovatie van het hotel weer op in de Hasseltse kanaalbuurt. “Dat klopt”, lachen General Manager Joeri Beusen en Sales Manager Christine Lesire. “Eén van onze twee nieuwe koffiebreakruimtes heet zo. Je kan er bijna de plek zien waar de Dockside ooit lag. Nostalgie..."

Nu de coronacrisis zijn einde nadert, trekt het hotelwezen opnieuw aan. "Stilaan gaat de bezettingsgraad richting 76 procent, wat we voor corona scoorden", aldus het duo. "We merken dat het ontspanningsluik het even heeft overgenomen van de zakenmensen, maar ook zij komen stilaan terug opdagen, nu bedrijven weer meer fysiek vergaderen. De mensen die hier hun vrije tijd komen doorbrengen, hebben we te danken aan de campagnes van Visit Limburg. We horen geregeld van onze gasten dat ze Limburg willen bezoeken omdat ze aangetrokken zijn door onze steden, maar ook door de natuur en de fietsroutes hier.”

Fluweel
Om in te spelen op de verhoogde bezetting, heeft Holiday Inn beslist om alle kamers volledig te vernieuwen. “Ze zijn helemaal gestript, zelfs de leidingen: alles is nieuw. We wilden ze vooral een tijdloos karakter geven en een huiselijk gevoel. Van de tweede verdieping maakten we een ‘deluxe verdieping’. Dat merk je aan onder meer een Nespressomachine, gratis water, een luxueuzer gamma aan badproducten en de fluwelen lakens. De ingangzijde werd verplaatst, zodat het terras verdubbeld kon worden tot 120 zitjes. Dankzij de ligging (op de verbinding tussen Quartier Bleu en het Molenpoortplein) hebben al heel veel mensen onze brasserie ontdekt. Het misverstand dat die alleen voor hotelgasten bedoeld was, is stilaan verdwenen.”

Hotelplein
Nu aan de overzijde van de nieuwe ingang het kersverse B&B-hotel is geopend, zit de concurrentie dichterbij dan ooit. “Maar dat is net goed”, vinden Christine en Joeri. “Het houdt ons wakker, ook voor ons zusterhotel Holiday Express, hier vlakbij. Dat zit in hetzelfde segment als de nieuwkomers, en willen we ook onderscheiden door te investeren. Zo zijn er pas nog nieuwe bedden geplaatst. Maar Hasselt groeit als verblijfsstad, dus daar kunnen wel nog hotelkamers extra bij.”