Warsco Units blijft groeien als kool. Om die groei mee te ondersteunen doet de specialist in tijdelijke en semi-permanente accommodatie zoals kantoren en scholen een beroep op SAP Business ByDesign. “Vroeger beschikten wij over zoveel verschillende systemen dat wij eigenlijk geen systeem meer hadden. Nu is alles meer gebundeld op een plaats waardoor iedereen een beter overzicht heeft en we sneller kunnen handelen”, weet CEO Anneleen Van Bosch.
Ze waren bij Warsco al een tijdje op zoek naar een overkoepelend softwareprogramma om alle activiteiten te ondersteunen zoals verkoop, verhuur, transport en naservice. “Wij hadden hier diverse systemen waarin we tekenden, offertes maakten en nog zoveel meer. Alles zweefde overal wat rond en was niet gelinkt aan elkaar. Het overzicht dat we hadden, was door onze groei niet meer voldoende”, schetst IT- en SAP-verantwoordelijke Rudi Gerets.
Pionier
De nood aan een systeem was groot voor het familiebedrijf. “Wij dachten altijd dat SAP te groot zou zijn voor ons. Daarom hadden we contacten met andere softwarespelers, maar ofwel konden ze dit, ofwel konden ze dat. Nooit was er een combinatie van wat we nodig hadden. Wij hebben uiteindelijk onze stoute schoenen aangetrokken en zijn naar SAP gestapt. Dat was meteen een goede ervaring. Ze konden de verwachtingen inlossen, kwamen met antwoorden en dachten volop met ons mee. Ons gevoel zat meteen goed. Intussen pionieren we zelfs in België met ons SAP-pakket dat volledig in de cloud zit. Een enorm voordeel, want we hebben geen servers meer nodig, krijgen regelmatig updates en ontvangen feedback op de suggesties die we doen”, weet Gerets die eraan toevoegt dat het systeem nog in volle ontwikkeling is bij Warsco Units.
Voordelen
SAP leidde intussen ook tot een aanspreekpunt voor de aankoop bij een van de grotere spelers in de Limburgse maakindustrie. “Vroeger zat alles gespreid bij meerdere mensen. Ieder deed de aankopen voor zijn afdeling. Nu is alles gecentraliseerd op een punt. Wie iets moet hebben kan bij een persoon aankloppen, er is meer uniformiteit en het maakt het werk van de boekhouding een stuk eenvoudiger. Ook kunnen we nu sneller de voorraad controleren terwijl we vroeger als het ware naar een rek moesten gaan om alles te tellen. Nu kan iedereen nog beter volgen wat beschikbaar is. Een absoluut voordeel om onze klanten sneller te kunnen helpen en te informeren. Zelfs het opstellen van budgetten kan uit het nieuw systeem voortkomen. Kortom, we halen er alleen maar voordeel uit”, weet aankoopverantwoordelijke Bart Klerkx.