ludovic beckers

Wereldmerk vindt Maaseikse kapper meest geknipt

De Limburgse kapper Ludovic Beckers is door de Amerikaanse multinational in haarverzorgingsproducten L'Anza benoemd tot Global Creative Director. Een veelzijdige job waar hij met plezier andere Limburgse bedrijven voor wil inschakelen.

Ludovic Beckers is wereldwijd gekend als creatief artiest van spraakmakende kapsels. Naast zijn eigen salon in Maaseik (House of Artistry) verzorgt hij voor diverse merken van kappersproducten shows en workshops rond creatief hairdesign.

Eén van de absolute wereldmerken, met name L'Anza uit Santa Monica (Californië, VS), heeft Ludovic Beckers nu aan zich verbonden als Global Creative Director. Dat wil zeggen dat hij eindverantwoordelijkheid krijgt over alle creatieve processen voor de multinational.

"Mijn taken zijn onder meer het opzetten van een opleidingssysteem, de uitwerking van de productcollecties en het redesign van de verpakkingen", zegt hij. "Een diverse, maar zeer boeiende uitdaging waar ik vele partners voor nodig heb. Het spreekt voor zich dat ik voor al deze acties zoveel mogelijk Limburgse bedrijven onder de arm neem. Zo zal ik zeker firma's als HYP Studio voor fotografie (Houthalen-Helchteren) en STRF Design (grafisch bureau uit Heusden-Zolder) betrekken."

De nieuwe functie laat toe dat Beckers ook zijn bedrijf in kappersmaterialen Curve-O internationaal kan lanceren. Ook daar zijn Limburgse firma's bij betrokken, zoals Smisdom in Sint-Truiden, waar de kammen worden gemaakt. En zo pikken ze allemaal een graantje mee van de nieuwe rol die de Maaseikse kapper krijgt toebedeeld.