Derde kantoor in vijf jaar: Dignify blijft uit voegen barsten
Dignify, het bureau actief in marketingautomatisering, is zopas verhuisd naar de derde locatie in het vijfjarig bestaan. De nieuwe Managing… Lees meer
Artissan uit Meeuwen-Gruitrode is gespecialiseerd in conceptuele badkamerafwerking.
Eigenaar Wim Maesen: Wij noemen onszelf “bathroom tailors”: we verkopen geen baden, douches of toiletten, maar zorgen er wel voor dat deze mooi worden afgewerkt in een uniforme stijl. Dit kan bijvoorbeeld op basis van het gekozen badkamermeubel. Zo kan je een badkamer volledig bekleden zonder dat er tegels aan te pas komen. Het grote voordeel voor de eindgebruiker: hij kan op 1 adres zijn volledige badkamer kopen. En in plaats van 3 of 4 aannemers heeft hij nu slechts 1 aanspreekpunt. Artissan heeft dan ook geen eigen winkel, maar wordt verdeeld via de professionele sanitairhandel.
Artissan is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby. Ik werkte als vertegenwoordiger voor een fabrikant van massage-baden, stoom- en douchecabines en klanten vroegen vaak hoe ze die baden moesten bekleden. Na de zoveelste schets begon ik na te denken over het commercialiseren van wegneembare badbekledingen op maat. De vraag naar douchecabines op maat bracht mij tot het principe van de Showerwall. Eenvoudig, minimalistisch en volledig op maat verkrijgbaar. Dit idee werd verder uitgebreid met hangtoilet-bekledingen en een à la carte-principe en zo kwamen we tot het overkoepelende concept van “bathroom tailors”.
Aanvankelijk startte ik in bijberoep met enkele medewerkers. Maar de vraag werd zo groot dat ik er al snel mijn hoofdberoep van moest maken . En nu, 5 jaar later, zijn we alomtegenwoordig op de Belgische markt en beginnen de andere Europese landen ons ook te ontdekken.
Voor de ontwikkeling van onze naadloze douchewand (Showerwall) zijn we vertrokken van acrylaten die vroeger in niet-sanitaire toepassingen werden gebruikt. We hebben deze geoptimaliseerd tot een resistent product met een perfecte oppervlaktestructuur. Onze Showerwall is daardoor zeer eenvoudig te onderhouden, behoudt levenslang zijn glans en is chemisch resistent. Dat is heel belangrijk in een omgeving waar kalk, zeep en andere chemicaliën (vb.haarspoelmiddelen) samen komen.
Voor Artissan begon het verhaal dus bij een innovatief concept. Door goed te luisteren naar onze klanten, te horen wat er in de markt leeft en daarop proberen in te spelen, hebben we een nieuwe markt aangeboord. Heel belangrijk daarbij was om je vizier open te houden. Door niet terug te grijpen naar de gangbare procedés en oplossingen, maar door out-of-the-box te gaan denken en in andere sectoren te gaan kijken, hebben we een nieuw concept ontwikkeld.
Donderdagavond op Made in Limburg TV: een uitgebreide reportage met deze Innovatieheld! Surf ook naar www.neemvoorsprong.be
Het Innovatiecentrum helpt bedrijven door hen o.a. te begeleiden bij het opstellen van een subsidiedossier. Meer weten over onze diensten? Surf naar www.innovatiecentrum.be
Dignify, het bureau actief in marketingautomatisering, is zopas verhuisd naar de derde locatie in het vijfjarig bestaan. De nieuwe Managing… Lees meer
Financial Times, het prestigieuze economische vakblad, heeft opnieuw de FT 1000 gepubliceerd, een lijst met de snelste groeibedrijven van Europa.… Lees meer
Wat hebben topfestivals als Pukkelpop, Graspop, Rock Werchter of TW Classic met elkaar gemeen? Ze gebruiken allemaal een website van… Lees meer
Esther en Kirsten Craninx hebben Caleche in Sint-Truiden overgenomen van hun ouders en er meteen een nieuwe dynamiek in gang… Lees meer
JNS Betonboringen uit Tessenderlo werd sinds de oprichting door Jo Vanaerdewegh in 2019 al snel bekend in Limburg en ver… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen