stan niesen stvv

Zakelijke connecties rond het kunstgras

Het Haspengouwse bedrijfsleven naar Stayen lokken en zo het budget voor de sportieve uitbouw van de club optrekken: dat is het doel van Canaries Connect, een businessclub die STVV zopas boven de doopvont heeft gehouden.

Niet alleen KRC Genk heeft ambitieuze plannen om de continuïteit van de club op hoog niveau te waarborgen. Ook STVV wil dat maar al te graag, hetzij via een andere tactiek. Waar de fusieclub uit Midden Limburg vooral de kas wil spijzen met transfergelden, Europese tornooipremies en extern kapitaal, zet STVV (onder meer) in op de versterking van de banden met het lokale bedrijfsleven. Met de oprichting van een eigen businessclub – Canaries Connect genoemd – wil de club ondernemende supporters de kans bieden om te netwerken en zakelijke relaties op te bouwen in een unieke voetbalcontext. Uiteraard is het de bedoeling om zo ook de inkomsten uit sponsoring te kunnen optrekken.

“Heel wat ondernemers en kaderleden uit de regio zijn vandaag al trouwe gasten op Stayen”, vertelt commercieel directeur Stan Niesen. “Ze volgen de wedstrijden vanuit een skybox, in de VIP-tribune of samen met familie in de familietribune. Onze zakelijke klanten zijn tevreden over de hospitality en de mogelijkheden om hun merk in de kijker te zetten, maar dit seizoen voegen we daar een extra dimensie aan toe. We willen ondernemende Kanaries met elkaar in contact brengen en zo hun zakelijk netwerk op de club verbreden. Stayen is een ontmoetingsplaats voor heel wat mensen. We willen dat ook worden voor ondernemers.”

Canaries Connect zal diverse activiteiten organiseren, waaronder een exclusief ontbijt met de coach, een sfeervolle nieuwjaarsreceptie en drie -nu al memorabele- netwerkactiviteiten. “Bij de invulling van die momenten maken we het verschil door telkens te vertrekken vanuit het voetbal en zo een onderscheidende beleving te creëren”, aldus Niesen. “Zo nemen we een bijzondere plek in binnen het rijke landschap van Limburgse netwerkverenigingen.”