Nieuws Mechelen Aivix, nieuwe zusterfirma van databedrijven Cubis en Lytix: “Data is het nieuwe goud”

Aivix, nieuwe zusterfirma van databedrijven Cubis en Lytix: “Data is het nieuwe goud”

Van links naar rechts: Wim Van Wuytswinkel, Tom Thevelein, Jeroen Roosen. Foto: Aivix

Aivix, nieuwe zusterfirma van databedrijven Cubis en Lytix: “Data is het nieuwe goud”

BOORTMEERBEEK – De gespecialiseerde databedrijven Cubis en Lytix tellen meer dan 95 consultants. Ze ondersteunen klanten in België en Luxemburg al jarenlang bij de valorisatie van hun data om betere inzichten en nieuwe opportuniteiten te creëren. Het nieuwe zusterbedrijf Aivix breidt dat aanbod verder uit met Data Engineering, Data Science, Big Data en Artificial Intelligence om zo een antwoord te bieden op de huidige en toekomstige uitdagingen in de markt.

Met meer dan 100 succesvolle implementaties hebben Cubis en Lytix zich in enkele jaren opgewerkt tot een gekende marktleider op de Belux markt voor alles wat met data analyse en datastrategie te maken heeft. Cubis focust hiervoor op de SAP-technologie, Lytix is gespecialiseerd in het Microsoft portfolio.

Cubis (2011), Lytix (2019) en Aivix (2022) zijn leidende bedrijven in het verwerken en valoriseren van data. Ze leveren Business Intelligence-oplossingen van wereldklasse voor bedrijven van elke omvang. Dat resulteert in kwaliteitsgegevens die organisaties kunnen gebruiken om nieuwe inzichten te genereren, beter geïnformeerde beslissingen te nemen en betere bedrijfsresultaten te behalen.

Data Science, AI en Data Engineering

Zo goed als elk bedrijf beschikt over enorme hoeveelheden ongebruikte data. Naast gegevens uit de eigen systemen hebben veel bedrijven een data lake van allerlei hybride bronnen in verschillende formaten, van sensoren over beeldmateriaal tot twitterfeeds. Om die data te kunnen valoriseren, is er meer nodig dan een Data Warehouse. Vandaar de groeiende vraag naar innovatieve technologieën om dergelijke gegevens efficiënt te ontsluiten. Die specialisaties zijn nu gegroepeerd in het nieuwe zusterbedrijf Aivix.

Het nieuwe goud

“Data is het nieuwe goud. Aivix is een verdere stap om onze klanten meer en juistere inzichten uit hun gegevens te laten halen, zodat ze meer geïnformeerde beslissingen kunnen nemen die tot betere bedrijfsresultaten leiden”, zegt Jeroen Roosen, managing partner bij Aivix. “Voorspellen welke klanten je bedrijf zouden kunnen verlaten, inzicht hebben in toekomstige sales en customer trends, data uit verscheidene bronnen performant en efficiënt inzetten: op die uitdagingen biedt Aivix een antwoord.”

Aivix maakt onder meer gebruik van het cloud platform AWS (Amazon), Databricks en een reeks andere platformen om alle types van data te kunnen detecteren en valoriseren. Het bedrijf kan de volledige data-architectuur van een bedrijf opbouwen op basis van de bedrijfsbehoeften en bestaande systemen.

Meerwaarde bieden

“Met steeds meer data en een toenemend aantal technologieën is het uitermate belangrijk voor bedrijven om hun zaken op orde te hebben”, voegt Tom Thevelein, Technical Lead bij Aivix toe. “Dankzij de juiste datastrategie en de juiste algoritmes krijgt een organisatie een duidelijke voorsprong op de markt.”

Verdere groei

“Met onze twee bestaande bedrijven hebben we al veel expertise opgebouwd in Artificial Intelligence, Data Science en Data Engineering”, vertelt Wim Van Wuytswinkel, Managing Partner bij Aivix. “Om onze oplossingen nog duidelijker in de markt zetten, hebben we die activiteiten nu gecentraliseerd in Aivix. We zijn ervan overtuigd dat we daardoor op korte termijn kunnen groeien naar een pool van 120 consultants. Maar we zijn vooral blij dat we met ons uitgebreide dienstenaanbod nog meer bedrijven kunnen helpen”, klinkt het nog.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.