Alken-Maes brengt populair cidermerk op de markt

ciderAlken-Maes, tweede grootste bierbrouwer van België, brengt vanaf 21 april ‘s werelds grootste en meest gerenommeerde cidermerk Strongbow naar België. De cider zal verkrijgbaar zijn in drie varianten: Gold Apple (met groene appels), Red Berries (appel en rode vruchten) en Elderflower (appel en vlierbloesem).

Strongbow heeft een uitgesproken en natuurlijke smaak op basis van zongerijpte appels. Het is wereldwijd veruit het best verkopende cidermerk met een marktaandeel van 14%. Vanaf deze maand is het merk in België in handen van Brouwerijen Alken-Maes. De productie voor de Belgische markt gebeurt bij Stassen Ciders in het Belgische Aubel, dat sinds 2015 ook in handen is van Alken-Maes.

Strongbow is een licht alcoholische sprankelende drank (4,5%) die zowel bij mannen als bij vrouwen populair is.

Met de verkoop van cider bouwt Alken-Maes strategisch verder aan een nieuwe focuscategorie. "Het moderne cider segment lijkt ons zeer interessant en veelbelovend, daarom kiezen we ervoor om de investering aan te gaan. Cider is namelijk de snelst groeiende alcoholische drankcategorie wereldwijd. In vergelijking met de biermarkt groeit deze twee keer zo snel. In vergelijking met wijn zelfs drie keer sneller",  zegt Jan Bosselaers, Marketing Director bij Alken-Maes.

Met de toevoeging van Strongbow aan het portfolio wil Alken-Maes zich nu ook gaan richten naar consumenten die weinig of geen bier drinken. "We merken dat de voorkeuren van onze consumenten veranderen en dat er een stijgende vraag is naar dranken met een authentiek karakter en natuurlijke smaak. Als innovatieve challenger kunnen we de potentiële groeimarkt van cider dus niet negeren. We staan dan ook te popelen om deze markt verder te ontdekken en in België mee vorm te geven", aldus Bosselaers.