Arco_Afbeelding

Arco charmeert Frankrijk met digitale mailroom

Telewerk bepaalt al meer dan een jaar de professionele scène. Intussen hebben bedrijven en organisaties ook begrepen dat dit een blijver zal worden. Alleen staat nog niet alles op punt om vlot thuis te kunnen werken. Denk bijvoorbeeld aan poststukken die iedere ochtend aan het onthaal binnenkomen. Nochtans heeft Arco Information de sleutel in handen en die doet ook grote bedrijven als Orange en Banque Populaire in Frankrijk overstag gaan.

What’s in a name!?

Arco staat letterlijk – in het Italiaans en Spaans – voor boog. De figuurlijke betekenis wijst op de bruggenbouwer die deze wereldspeler in digitale dataverwerking is. Het Mechelse bedrijf creëert bruggen tussen klanten en leveranciers, tussen IT en de gebruikers, tussen een overheid en haar burgers.

“Je kan ons bekijken als een moderne digitale postbode die informatie ontvangt, herkent en vastlegt. Nadien transformeren we deze data in een behandelbaar formaat en brengen we ze in digitale flows”, verduidelijkt ceo Paul Van Coillie.

Efficiënt en foutloos

Dat bruggenbouwen gaat zelfs verder, want ook tussen een kantoor en een thuiswerkplek wordt er eentje gecreëerd. En die is nodig nu er door de coronacrisis steeds meer grote organisaties op zoek zijn naar manieren om thuiswerk soepeler te maken. Met de Arco Mail Manager biedt Arco een oplossing.

“Het gaat om een automatische verwerking van binnenkomende post. Dat betekent dat poststukken niet meer gescand moeten worden om nadien handmatig aan de juiste persoon te bezorgen. Ook het postbakje is zo overbodig. Deze software leest de poststukken automatisch in en met behulp van artificiële intelligentie komen deze automatisch bij de juiste diensten en juiste personen terecht. Digitaal!”

Franse kleppers

In België zijn een 50-tal gemeentebesturen en de meerderheid van de politiezones reeds overtuigd. Ook voor bedrijven betekent de software een sterke troef.

“Dat heeft nu geleid tot twee mooie Franse klanten: Orange en Banque Populaire. Het levert hen enorm veel tijdswinst op en ook de workflow verbetert aanzienlijk. Niet alleen kunnen er automatische antwoordbrieven gegenereerd worden, de tool maakt ook een dossier op rond één briefwisseling, wat een meer globale opvolging mogelijk maakt.”

Voor Arco zijn deze Franse klanten alvast een mooie opsteker. “Het is zeker fijn als je met een Belgisch product Franse bedrijven kan overtuigen. De ambitie is om ook in ons land bedrijven de meerwaarde van deze tool te laten ontdekken. Zeker voor ondernemingen met vele poststukken per dag of met verschillende vestigingen is deze digitale informatiestroom een toegevoegde waarde”, besluit Van Coillie.

Als partner in digitale transitie helpt Arco Information haar klanten over te schakelen naar de elektronische verwerking van documenten.