AR

Augmented reality valt in de smaak

Het gebruik van augmented reality als waardevolle toepassing wint alsmaar meer aan populariteit. Zo staan er nu in Muizen, waar er wordt gewerkt aan woonproject Noaze, enkele panelen die kaderen in een innovatieproject rond augmented reality. “De complexiteit is niet te onderschatten”, aldus Robrecht Vanstallen, projectmanager van projectontwikkelaar Imoya. “Om het 3D-model van dit vastgoedproject in ware grootte op de werf zelf te tonen, is heel wat sleutelwerk vereist.”

Vlak aan dierenpark Planckendael komt woondorp Noaze te liggen. Dat zal zo’n zestien ruime luxewoningen tellen rond een autovrij binnenplein met ondergrondse parking. Er komt ook een natuurlijk aangelegd tuinpark met waterpartij. “Zodra de AR-technologie op punt staat, kunnen geïnteresseerden en ook buurtbewoners via een speciale app het nieuwbouwproject op de werf bekijken. Dat kan nog voor de eerste steen is gelegd”, klinkt het. Het initiatief om augmented reality bij het project te betrekken, komt van World of Waw. Het bedrijf wil onderzoeken hoe augmented reality de promotie van vastgoedprojecten kan ondersteunen. De samenwerking met projectontwikkelaar Imoya moet een stevige basis opleveren voor verder onderzoek en productontwikkeling.

En ook Willemen Groep speelt in op de populariteit van augmented reality. De Mechelse bouwgroep heeft haar brochure verrijkt met deze technologische toepassing. “Om alle afdelingen binnen ons bedrijf op een goede en overzichtelijke manier voor te stellen, hebben we werk gemaakt van een grondige update van onze groepsbrochure”, aldus Tom Willemen, ceo van Willemen Groep. “In de brochure staat hier en daar het VEEW-icoontje. Als je die pagina met de VEEW-app scant, dan wordt via augmented reality meer beeldmateriaal van onze projecten getoond.” In de brochure staat informatie over de verschillende activiteiten, de lokale verankering, de internationale aanwezigheid en de ambities van de Willemen Groep.