Barbara Torfs

Barbara Torfs versterkt platform Herculean

Herculean uit Keerbergen en Springbok Coaching zullen samen een geïntegreerd gezondheidsbeleid aan bedrijven aanbieden. De komende maanden zal het Kortrijkse bedrijf van Brecht Buysschaert en Barbara Torfs verankerd worden als coöperatieve partner binnen Herculean. Beide bedrijven hebben elkaar gevonden via de Hercules Academy, de derde poot van de Keerbergse organisatie naast de internationale bedrijfscompetitie Hercules Trophy en Hercules Projects.

Barbara Torfs zal de Belgische activiteiten binnen de Herculean groep operationeel opvolgen. Ze verlaat na 21 jaar definitief het familiebedrijf Schoenen Torfs, waar ze directeur marketing en communicatie was. “De missie, visie en waarden van Herculean sluiten bijzonder goed aan bij alles waar Springbok Coaching voor staat”, zegt Barbara Torfs. “Na rijp beraad met enkele persoonlijke raadgevers en een grondige doorlichting heb ik ervoor gekozen om mij ook operationeel te engageren binnen Herculean. Natuurlijk ben ik zeer dankbaar voor wat geweest is, maar nu kijk ik toch vooral bijzonder hoopvol uit naar wat komen gaat.” In 2016 versterkte Barbara Torfs Springbok Coaching, dat twee jaar eerder door gezondheidsconsultant Brecht Buysschaert werd opgericht.

Het sportainment en corporate wellbeing platform Herculean werd in 2012 opgericht door Yves Vekemans en Inge Van Belle. “Naast het feit dat Barbara een ervaren onderneemster is met het hart op de juiste plaats, is ze een boegbeeld in Vlaanderen op het gebied van welzijn op het werk”, zegt Yves Vekemans, stichter van Herculean. “Ze heeft een duidelijke visie over waar ze naartoe wil en dat past zeer goed in de Herculeaanse cultuur.” Er werd al een tijdje gezocht naar een ervaren persoon, die zich kan toeleggen op de Belgische markt. “Yves en ikzelf kunnen ons nu focussen op het IT-platform en de internationale expansie van Herculean”, vult Inge Van Belle aan. “Met Barbara komt er een ervaren icoon aan boord. Ze spreekt en ademt de taal van bedrijven, corporate wellbeing en de Belgische markt.”