40-45 – Studio100

Beste jaar ooit voor Studio 100

SCHELLE – Met een omzet van 179,7 miljoen euro beleeft Studio 100 in 2018 zijn beste jaar ooit. De geconsolideerde winst van het boekjaar stijgt met 90% ten opzichte van 2017 tot 11 miljoen euro. Studio 100 maakt zich sterk dat het in 2019 boven de 200 miljoen omzet gaat uitkomen.

Binnen de Studio 100 Groep hebben de verschillende divisies bijgedragen aan de recordcijfers.

De 7 Plopsa Parken in België, Duitsland, Nederland en Polen mochten meer dan 2,7 miljoen bezoekers verwelkomen. Ook Studio 100 Benelux doet het erg goed, onder meer dankzij de zeer succesvolle spektakel-musical 40-45, die in oktober in première ging in het Studio 100 Pop-Up Theater.

2019

Naast de verwachte musicals in het Studio 100 Pop-Up Theater zijn internationaal ook nog heel wat zaken te verwachten.

Studio 100 Media/M4E/International exploiteert de Studio 100 catalogus in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en de beeldrechten en de merchandising en licensing rechten van de catalogus op de internationale markt. In 2019 staat de oplevering van zowel Vic the Movie als 100% Wolf Movie op de agenda.

Het Franse Studio 100 Animation en Flying Bark in Australië produceren animatiereeksen voor TV en animatie langspeelfilms. In november 2017 werd bijkomend een animatiestudio overgenomen in New York, Little Airplane Productions Inc. In Frankrijk wordt onder meer gewerkt aan Arthur & the Minimoys, Heidi Reeks 2 en Vic the Movie.

Ook in de Australische studio is de pijplijn goed gevuld en werd er voornamelijk gewerkt aan een nieuwe TV-reeks en film rond een nieuw figuur (100% Wolf). Daarnaast werkt de studio in opdracht van Nickelodeon US aan een nieuwe TV- serie van Teenage Mutant Ninja Turtles en een derde film rond Maya De Bij.