made in made in

Bijzaak: de Warmste Week

Op vrijdag sluiten we de week van ‘Made in Mechelen’ af met een eigenzinnige terugblik op de voorbije dagen of een vooruitblik op de komende week. Hoofdzaak of bijzaak, het maakt niet uit. Deze keer geven we niet onze mening, maar vragen we die van jou...

Morgen begint in Mechelen ‘De Warmste Week’. Vanop een ponton op de Binnendijle wordt door MNM en Studio Brussel een week lang warme radio gemaakt voor het goede doel. Het thema van dit jaar is ‘Kunnen zijn wie je bent’.
Ook veel ondernemers uit onze regio organiseren allerlei acties om de actie te steunen en geld in te zamelen. Ook ondernemers van wie ik weet dat ze het de afgelopen maanden zelf moeilijk gehad hebben om hun hoofd boven water te houden. Ze dragen met plezier hun steentje bij.

Hoe moeilijk het ook was sinds de coronacrisis de economie beheerst, toch beseffen deze ondernemers dat er nog altijd mensen zijn die het nog harder te verduren hebben. Het is een mooie gedachte in de aanloop naar Kerst.
Een Kerst- en eindejaarsperiode die er voor het tweede jaar op rij één zal zijn zonder uitbundig feestgedruis. Smokings en galajurken mogen nog een extra jaartje stof vergaren in onze kleerkast. Glitterjurken blijven in de winkelrekken hangen in de hoop dat ze tijdens de solden misschien toch nog iemand kunnen verleiden.

Het wordt een ingetogen Kerst, die de meesten van ons in intieme kring zullen vieren. En het wordt een feestloze eindejaarsavond zonder vuurwerk en met slechts een fractie van het voorziene aantal kussen en knuffels.
De hele situatie zet ook mij met mijn beide voeten stevig op de grond. Ik besefte de afgelopen weken dat we niet mogen overschatten wie we zijn en dat we niet mogen onderschatten wat we hebben. 2022 wordt in vele opzichten een nieuw jaar.  Aan ons om er het beste van te maken !