Nieuws Mechelen Brewery of Ideas lanceert eerste digitaal conferentieplatform

Brewery of Ideas lanceert eerste digitaal conferentieplatform

Brewery of Ideas lanceert eerste digitaal conferentieplatform

MECHELEN – Brewery of Ideas lanceert Insightz.io, een Netflix-like platform waarop het de presentaties van ‘executive briefings’ en conferenties 24 op 7 toegankelijk en beschikbaar maakt voor het Vlaamse bedrijfsleven en alle andere geïnteresseerde instellingen.

Brewery of Ideas startte in 2015 als organisator van hoog kwalitatieve B2B-conferenties met als doel, het ondersteunen van bedrijven, organisaties en overheden in hun digitale transformatie en innovatie.

“We zijn er als nieuwkomer heel snel in geslaagd om met enkele grotere conferenties zoals de Internet of Things/Smart Cities Convention, de Belgian Cyber Security Convention en de Belgian Cloud Summit, een sterke plaats te verwerven op de Belgische markt. Echter heeft Corona voor organisatoren van conferenties en andere events alles veranderd… en dus zat er voor ons niets anders op dan op zoek te gaan naar een sterk en future-proof alternatief”, zegt zaakvoerder en oprichter Peter Buelens.

Het Brewery of Ideas-team is er van overtuigd dat het met Insightz.io een bijzonder sterke troef in handen heeft: Conferenties en wekelijkse ‘executive briefings’ worden voortaan georganiseerd in een webinar-formaat. Echter worden deze presentaties opgenomen en vervolgens gepubliceerd op Insightz.io waar ze gratis kunnen geraadpleegd worden door geregistreerde professionals. Zoals reeds aangegeven is Insightz.io een op Netflix geïnspireerd conferentieplatform, waar alle beschikbare content overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en vooral 24/7 ter beschikking wordt gehouden. Dit is volgens oprichter Peter Buelens een totaal nieuw en uniek gegeven in het conferentie-landschap. Insightz.io biedt, in plaats van filmthema’s zoals bij Netflix, conferentiethema’s die de geregistreerde deelnemer kan bekijken, waar en wanneer hem of haar dat het beste schikt.

Volgens Peter Buelens heeft Vlaanderen de ambitie om een sterke kennisregio te worden. “Het stimuleren van interactie tussen bedrijven die op zoek zijn naar inzichten, kennis en ondersteuning enerzijds en bedrijven en onderzoeksinstellingen waar die expertise aanwezig is anderzijds, is één van onze essentiële doelstellingen.”

Vroeger nam een conferentie 1 tot 3 dagen in beslag, inclusief een verplaatsing of een vlucht en de huur van een hotelkamer. Morgen krijgt een deelnemer steeds de meest recente informatie aangereikt, zonder te moeten zoeken. Insightz.io zal immers presentaties en content suggereren, afgestemd op het profiel en de verwachtingen van elke deelnemer.

Reageer op dit bericht

Onderneming
Personen

Gerelateerde berichten

Meest gelezen in andere regio('s)

Meest gelezen in deze regio