Buffl Teambuilding 56

BUFFL ondergaat transformatie en stelt nieuwe CEO aan: “Ik ga dit bedrijf met trots leiden”

BUFFL gaat 2025 in als getransformeerd bedrijf. Zowel hun werkwijze, hun klantenbestand als hun bestuur ondergingen in deze eerste maand van het jaar een verandering. Kersvers CEO Babette Gommeren doet de transformatie uit de doeken.

“Eerst en vooral schakelden we dit jaar over van ad-hoc projecten naar langdurige samenwerkingen met grote klanten”, legt Babette uit. “Met onze nieuwe abonnementsformule bedienen we klanten zoals Engie, Mensura, Colruyt en Partena. We gaan aan de slag met klantenteams om onze klanten beter te begrijpen en onze experten en managers zo efficiënt mogelijk in te zetten. We verbeterden ook onze software: wat begon als een platform voor dataverzameling, evolueerde naar een intuïtieve tool die data omzet in beslissingen door intuïtieve frameworks, AI en templates te integreren.”

“Als kers op de taart neem ik ook de fakkel over als CEO”, gaat ze verder. “Het is een rol waar ik met een mix van gezonde spanning en vooral veel goesting naar uit kijk. Ik wil samen met ons team blijven bouwen aan groei, innovatie en impact. Ik hou van bedrijven waar iets beweegt, waar het tempo hoog ligt en waar ruimte is om te experimenteren en te leren.” 

“Ik wil de challenger blijven” 

Voor Babette bij BUFFL terecht kwam, werkte ze voor grote bedrijven als BCG, Unilever en Meta. “Stuk voor stuk dynamische bedrijven waar ik leerde omgaan met constante verandering en de kracht van snelheid en scherpte ontdekte”, vertelt ze. “Toen ik enkele jaren later besloot in te stappen in de nog onbekende start-up BUFFL was er dan ook veel verbazing. Het was een onverwachte richting, maar die voelde goed aan omdat het enorm veel potentieel bood.” 

“Nu, vier jaar later, ga ik dit bedrijf met trots leiden. Mijn focus ligt op het hooghouden van het tempo en het wegnemen van de bottlenecks voor groei. Daadkrachtig leiderschap speelt daarbij een centrale rol: snel en resoluut beslissingen nemen, initiatief tonen en een cultuur van vertrouwen uitbouwen. Constante verandering is een gegeven, en dat vraagt dat je leert relativeren zonder verdoofd of passief te worden. Ik wil altijd de challenger blijven, met een scherpe blik en het lef om zaken aan te pakken.”

“‘Be curious.Decide’ is een van onze kernwaarden, maar leiden mij ook op privévlak”, vertelt Babette. “Ons bedrijf is een plek waar ik kan groeien en impact kan maken, voor onze klanten en ons team. Daarom is het een plek waar ik ook thuis ben. BUFFL is me op het lijf geschreven.” 

Connectie en ambitie 

BUFFL werd vier jaar geleden opgericht als SAAS-dienstverlener en groeide de afgelopen jaren uit tot een cultuurgedreven organisatie. Het zaadje voor het bedrijf ontstond in 2016 toen oprichters Seppe Stroo & Dennis DeClercq op café een gesprek hadden met kennissen over het bouwen van een platform waarop mensen reclame konden kijken in ruil voor loterijtickets. Dat idee evolueerde al snel naar wat de basis van BUFFL zou worden: een platform om inzichten in mensen te vergaren en ideeën te valideren. Later begon het bedrijf ook andere bedrijven als klant aan te nemen. Het bedrijf groeide mee: op vijf jaar tijd omringden de oprichters zich met een team van 15 medewerkers en een divers klantenbestand. 

“Ik ben BUFFL heel erg dankbaar”, besluit ze. “Ik krijg er de ruimte om mezelf te blijven uitdagen, in elke fase van mijn leven, en ik kan me er blijven ontwikkelen als leider. Tegelijk krijg ik ook de ruimte om hetzelfde te doen in mijn privéleven, want er is binnenkort een kindje op komst. Menselijke connectie en ambitie gaan bij ons hand in hand, en dat maakt het mogelijk om grote stappen te zetten en tegelijk stil te staan bij wat belangrijk is”