Cottenjé richtte in 2015 Hello Customer op en leidde de tech-scale-up acht jaar als CEO. In 2023 werd ze General Manager bij Codit België, een specialist in data- & appintegratie. Nu zet ze haar ervaring in bij Datashift om technische en commerciële leiders samen te brengen en organisaties te helpen meer impact te maken.
Bedrijven verbinden
“Bedrijven communiceren vaak niet te weinig, maar naast elkaar”, stelt ze. “Door hen te verbinden met de juiste focus en tools, zorgen we ervoor dat strategie en technologie elkaar versterken. De sterke visie en manier van werken van Datashift maakt het heel logisch dat dergelijk initiatief bij hen ontstaat. Het toont zeer mooi hoe toegewijd ze zijn aan waar ze in geloven. En net dat overtuigde mij om er mee mijn schouders onder te zetten.”
CEO Nico Huybrechts ziet in Cottenjé de ideale drijvende kracht en het ideale momentum: “In tijden waar desinformatie overal is, willen wij een plaats creëren waar hype van realiteit wordt onderscheiden en waar échte vooruitgang wordt geboekt om zo ons land meer data-en AI-gedreven te maken. Leslie is de geknipte persoon om die rol op haar te nemen. Haar expertise en netwerk zijn cruciaal om deze community te laten groeien.
Eerste initiatieven
Cottenjé wil dit jaar samen met een aantal interne experten de eerste initiatieven lanceren, met de ambitie om vanaf 2026 een concreet aanbod klaar te hebben voor zowel business- als technologieleiders. Datashift zal onder meer een platform bieden waar bedrijven inzichten en best practices kunnen delen. Naast evenementen, workshops en dialoog zal de community bedrijven helpen concrete actiepunten te formuleren. In tegenstelling tot klassieke consultancy ligt de nadruk op kennisdeling, zodat organisaties op lange termijn sterker staan op zichzelf.