De Gouden Kooi derde locatie Troc Oprichters van De Gouden Kooi jan Gheyle en Bert Briké. foto: De Gouden Kooi

De Gouden Kooi breidt uit met derde escaperoomlocatie: “We pakken uit met een vernieuwend concept”

De Gouden Kooi breidt uit met een derde pand in de Dijlestad. De aanbieder van escape rooms wil hier uitpakken met een gloednieuw concept. Het bedrijf kijkt ook al uit naar de opening van een derde belevenis op hun locatie aan de Haverwerf. "We werken hier al bijna drie jaar aan", aldus mede-oprichter Jan Gheyle.

De Gouden Kooi ging in 2016 van start in een pand in de Gerechtstraat in Mechelen. De escaperooms werden zo’n groot succes dat een extra locatie opende aan de Haverwerf. Nu volgt een derde site in het voormalig pand van tweedehandswinkel Troc op de Guido Gezellelaan. “We waren al een tijdje op zoek naar het ideale pand en wilden absoluut in het centrum van Mechelen blijven. Na lang zoeken, kwamen we terecht bij de vroegere Troc, dichtbij brouwerij Het Anker”, zegt mede-oprichter Bert Briké.

Voor de bouw van de nieuwe escape rooms van start kan gaan, wordt eerst een grondige renovatie uitgevoerd. “Dit project is anders dan wat we eerder al gedaan hebben”, aldus Briké. “We willen uitpakken met een vernieuwend concept dat nog niet bestaat in België. We vinden het belangrijk om onszelf steeds te kunnen heruitvinden.”

Lees ook: Voor het achtste jaar op rij: De Gouden Kooi wint Travellers’ Choice Award en viert met nieuwe beleving

 

De nieuwe locatie is met een oppervlakte van 1200 vierkante meter de grootste site van De Gouden Kooi. Foto: De Gouden Kooi

In de tussentijd focust De Gouden Kooi zich volop op de afwerking en opening van een nieuwe ‘escape experience’ op hun locatie aan de Haverwerf. “De opening hiervan is voorzien begin volgend jaar”, zegt mede-oprichter Jan Gheyle. “Aan deze belevenis bouwen we al bijna drie jaar aan.”

Internationale erkenning

De Gouden Kooi werd al meerdere keren erkend met nationale en internationale prijzen, waaronder de prestigieuze Terpeca-award en de Traveller’s Choice Award van TripAdvisor. Met meer dan 250.000 bezoekers op de teller, heeft het bedrijf een stevig verankerde reputatie in de wereld van escape rooms.

Door de komst van de nieuwste beleving verwacht De Gouden Kooi bovendien nog meer internationale spelers aan te trekken. “Ze weten ons nu al te vinden, maar zodra er drie escape experiences zijn, wordt het voor hen écht de moeite de afreis te maken naar de andere kant van de wereld”, aldus Gheyle.