Febelfin Zoet

Eerste Digital Payment Day op gang getrapt in Mechelen

MECHELEN - Snoepwinkel Zoet in de Onze-Lieve-Vrouwestraat kreeg zaterdagochtend Karel Van Eetvelt, ceo van Febelfin, over de vloer. Tijdens de allereerste Digital Payment Day wou die zoveel mogelijk handelaars een extra duwtje in de rug geven om digitaal betalen aan te bieden en consumenten stimuleren om te betalen met de kaart of de smartphone.

Ook al betalen we steeds meer digitaal, het is vandaag nog altijd niet overal mogelijk. Karel Van Eetvelt zette tijdens de eerste Digital Payment Day handelaars die digitaal betalen promoten persoonlijk in de bloemetjes.

"Consumenten verkiezen de kaart of smartphone boven cash, maar kunnen nog niet altijd overal digitaal betalen", aldus Karel Van Eetvelt van Febelfin. "De Digital Payment Day wil deze tegenstelling aankaarten en mensen wijzen op het gemak, de snelheid en de veiligheid van digitale betaaloplossingen."

Recordaantal digitale transacties

De eerste Digital Payment Day was alvast een schot in de roos, want Worldline heeft zaterdag een recordaantal van 9,1 miljoen elektronische transacties verwerkt. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar registreerde het bedrijf 11 procent meer elektronische betalingen.

De eerste Digital Payment Day is een initiatief van Febelfin in samenwerking met Bancontact Payconiq Company, Mastercard, Visa, Worldline, Unizo, UCM, Comeos, NSZ, SDZ, CCV en Europabank.