MECHELEN – FNG Groep ziet groeipotentieel in fred & ginger en start daarom met een groothandel voor de kinderkledinglijn. Het aparte kindermerk was tot voor kort enkel beschikbaar in de eigen winkels in België, maar een stijgende vraag vanuit het buitenland doet het Mechelse modebedrijf nu de grens oversteken.
fred & ginger is het merk waar het voor de Mechelse FNG Groep destijds mee begon en ontpopte zich tot een vaste waarde op de Belgische markt. Het label werd opgericht in 2005 en creëert collecties voor kinderen tussen 2 en 14 jaar. fred & ginger wordt bovendien ontworpen door een team van Belgische designers.
“Door de stijgende vraag uit andere landen hebben we beslist om de collecties niet alleen in België maar ook aan wholesalepartners in het buitenland aan te bieden”, zegt Dieter Penninckx, ceo van FNG. “Vanaf de nieuwe herfst- en wintercollectie 2018 zal fred & ginger dus ook over de grens te vinden zijn.”
Kinderkleding
“fred & ginger is een merk voor kinderen, zonder kinderachtig te zijn”, aldus Dieter Penninckx. “Het merk staat voor avontuur, kleur en contrast. Dat bereiken we met sterke grafische print en speelse details met veel humor.”
Er wordt voor het label ook een exclusieve lijn met pyjama’s en een tassencollectie op de markt gebracht.
fred & ginger maakt deel uit van de FNG Groep. Deze modegroep ontwerpt en verdeelt kleding en schoenen voor zowel dames, kinderen als heren via eigen conceptstores in België en Nederland, maar ook via een netwerk van multimerkenwinkels in binnen- en buitenland. De meer dan 3.000 medewerkers realiseren samen een omzet van ongeveer 500 miljoen euro.