LONDERZEEL/KONTICH – Tijdens de World Employer Branding Day in Praag koos een internationale vakjury de Londerzeelse ondernemer Johan Driessens van Branded.Careers als Global Emerging Employer Brand Leader 2018. Het is de eerste keer dat een Belg deze titel verovert.
“Employer branding is de reputatie van een bedrijf als een aantrekkelijke werkgever”, vertelt Johan Driessens. Hij is ceo (chief enthousiasm officer) van Branded.Careers. “Met ons bedrijf; dat behoort tot Gumption Group uit Kontich, zijn we al sinds 2014 actief op de markt en onze aanpak is internationaal opgevallen. Het is een hele eer om deze erkenning te ontvangen.”
Organisator Brett Minchington van het event waar de prijs werd uitgereikt: “Johan heeft als employer brand leader een snelle vlucht genomen. Hij brengt energie, visie en creativiteit in employer branding. Dat inspireert leiders, niet alleen in zijn thuisland maar over de hele wereld.”
Voorbeeld
Het is de jury opgevallen dat Johan met Branded.Careers zelf het goede voorbeeld geeft op het vlak van employer branding. “Wie bij Branded.Careers komt werken, weet waar wij voor staan: fun, creativiteit en enthoesiasme,” vertelt Johan Driessens. Met de originele videoreeks #WeMakeYouSmileOnMondayMorning geeft Branded.Careers zelf een uitstekend voorbeeld van hun employer brand.
Branded.Careers groeide in een paar jaar uit tot een begrip en heeft bedrijven als SAP, Nike, Bofidi, D’Ieteren, Secretary plus, MSD, 24+, Vandeputte safety en Hans Anders als klant. “Wil je toptalent in huis dan moet je een strategie uitbouwen om je als werkgever positief en authentiek in de markt te zetten”, zegt Johan Driessens. “Witte raven vang je met een goede employer brand. Wij helpen klanten bijvoorbeeld om zichzelf te presenteren met knappe video-jobstory’s. Onze experts gaan op zoek naar waar je bedrijf voor staat. Waarom zou iemand kiezen voor jou? Wat zijn de bedrijfswaarden en hoe communiceer je die? Op basis daarvan tekenen we je employer brand uit.”