SCHELLE – KBC investeert 1 miljoen euro in een participatie van 25% in Trooper. Trooper is een online platform waar verenigingen en goede doelen op een makkelijke manier geld kunnen inzamelen door online te shoppen via Trooper.
Eerder nam ook Studio 100 al een participatie in Trooper en daardoor kan de start-up nu, met twee solide partners, inzetten op verdere groei. De voorbije 2 jaar ging er via Trooper al meer dan 1 miljoen euro naar zo’n 5.000 aangesloten verenigingen en goede doelen.
“Door onze lokale aanwezigheid en onze eigen ervaring met personeelskringen binnenshuis kennen we de kracht van een vereniging en de sterkte ervan binnen de maatschappij”, zegt Karin Van Hoecke, directeur digitale transformatie KBC. “Een samenwerking met Trooper past in ons DNA en is een match met onze waarden. Ze hebben een unieke en succesvolle manier om lokale verenigingen te steunen. Daarenboven komt Trooper uit de wieg van Start it @KBC, en willen we beloftevolle start-ups een zetje in de rug geven.”
Ook bij Studio 100 is men erg overtuigd van het belang van het verenigingsleven volgens CEO Hans Bourlon. “De kracht ervan is niet te onderschatten, en in een wereld die alsmaar complexer wordt, is dit bij uitstek wat mensen met elkaar verbindt! Trooper is ook een erg democratische manier om zoveel mogelijk verenigingen de kans te geven hun kas extra te spijzen.”