Met World of Hearing wil Lapperre het de drempel naar beter horen verlagen. Bezoekers kunnen er niet alleen kennismaken met de nieuwste hooroplossingen, maar ook zelf ervaren wat die in het dagelijks leven betekenen. In de zogenaamde Experience Room worden realistische situaties nagebootst, van een druk restaurant tot een luid feest, zodat zowel mensen met als zonder gehoorverlies het verschil kunnen beleven.
Ook de expertise van Lapperre krijgt een prominente plaats in het Mechelse centrum. Alle kernspecialisaties zijn er samengebracht onder een dak: van begeleiding bij tinnitus (oorsuizen) en het plaatsen van het onzichtbare Lyric-hoortoestel tot geavanceerde meetmethodes. Deze aanpak biedt klanten meer comfort en een persoonlijkere afstemming van hun hoortoestel. Bovendien versterkt ze de samenwerking met NKO-artsen, die steeds vaker op zoek zijn naar gespecialiseerde partners.
Lees ook: World of Hearing maakt hoortoestellen laagdrempelig
Lapperre benadrukt de relevantie. Bijna 12% van de volwassen Belgen kampt met gehoorverlies, maar daarvan zet minder dan de helft (41%) de stap naar een hoortoestel. “Nog te veel mensen wachten te lang om gehoorproblemen aan te pakken”, stelt Marleen Deckers, Marketing Director bij Sonova Retail Belgium. “Met dit centrum maken we die stap veel kleiner”
Deckers gaat verder: “De tijd dat een hoorapparaat synoniem stond voor groot, zichtbaar en ouderwets ligt ver achter ons. Vandaag zijn hoortoestellen uiterst slimme microcomputers die het leven makkelijker maken.”