MECHELEN – Naast websites, webapplicaties en mobiele apps biedt het Mechels webbureau Okappi sinds kort ook digital signage aan. Deze op maat gemaakte software maakt het mogelijk op een interactieve manier te communiceren via een scherm en kan gebruikt worden als digitale wegwijzer.
Digital signage is zeer populair in zowel retail als horeca en op events, beurzen en binnen bedrijfsgebouwen. Bij Digital signage trekken bewegende beelden de aandacht van de bezoeker, zodat er meer interactie ontstaat en boodschappen duidelijker overgebracht worden. Zo wordt de relatie met de gebruiker versterkt.
Daarnaast is de technologie ook bruikbaar voor interactieve toepassingen, zodat de gebruiker door middel van eigen input persoonlijke informatie ontvangt via het scherm. Zo maakte Okappi samen met evenementenbureau Keep It Quiet al toepassingen voor onder andere Delhaize.
De technologie die Okappi ontwikkelde is toegankelijk, makkelijk aanpasbaar en bruikbaar op lange termijn. “Door het gebruik van de Raspberry Pi, een minicomputer met geheugen en een eigen processor, zijn de boodschappen die verspreid worden via het scherm ook op afstand aanpasbaar”, vertelt zaakvoerder Matthias Benoit.