De Mechelse handelaars geven hun klanten tijdens de eindejaarsperiode bij een aankoop leuke postkaarten met aparte zichten op de stad Mechelen. Op deze kaarten staat een unieke code, waarmee de klanten Mechelenbons voor een waarde van 50 euro kunnen winnen. In totaal verloten de handelaars zo 12.000 euro aan Mechelenbons
De initiatiefnemers van deze originele actie zijn Guido De Coninck (handelscomité Vadderik – Veemarkt / Keizerstraat / Befferstraat), Geert Milis (handelscomité Binnenstad-Zuid – Hoogstraat – Korenmarkt – Adegemstraat – Brusselpoortstraat) en Marcel De Roover (handelscomité Onze-Lieve-Vrouwestraat).
Schepen van Economie Katleen Den Roover juicht dit initiatief bijzonder toe. “Vorig jaar vormde Circus Ronaldo de rode draad doorheen de 12 postkaarten. Nu zijn het postkaarten met kijk op het vroegere Mechelen, knap gepimpt met winterlandschappen en een feestelijke look. Vorig jaar bleken de postkaarten een echte hype. Ook nu verwachten we dat ze een heus collectorsitem worden. Bovendien zijn er in totaal 12.000 euro aan Mechelenbons mee te winnen”, zegt schepen Den Roover.
Op de achterkant van de postkaarten staat een unieke code, waarmee klanten online kunnen deelnemen aan een wedstrijd en mogelijk één van de 240 Mechelenbons van elk 50 euro kunnen veroveren. Vorig jaar was de respons massaal met liefst 17.529 registraties.
“Deze eindejaarsactie met zes verschillende oude stadsgezichten van Mechelen heeft een dubbel doel: enerzijds de oudere Mechelaar zijn vroegere buurt te laten herbeleven en anderzijds de jongere mensen die nu naar Mechelen komen wonen een beeld te geven van hoe de stad er destijds uit zag. Het is een gezamenlijke, unieke actie van alle Mechelse handelcomités met nostalgische foto’s van de Grote Markt, de Veemarkt, de IJzerenleen, de Onze-Lieve-Vrouwestraat en de Brusselpoort”, besluit handelaar Guido De Coninck.