Liefdesbrieven_Mechelse handelaars 3 Foto: Stad Mechelen

Mechelse handelaars delen meer dan 100.000 liefdesbrieven uit

MECHELEN - In de aanloop naar valentijn delen de handelaars en horeca-uitbaters in Mechelen meer dan 100.000 liefdesbrieven uit aan hun klanten. Met de liefdesverklaring, een extra attentie voor shoppers, willen ze ook enkele recente vernieuwingen in de binnenstad extra in de verf zetten.

Wie vrijdag 10 of zaterdag 11 februari naar Mechelen afzakt, heeft veel kans om een liefdesbrief in de handen te krijgen gestopt. “De liefdesbrieven zetten de liefde van ons kernwinkelgebied voor de shopper in de verf, want het zijn zij die het hart van ons bloeiend winkelcentrum harder doen slaan”, zegt Geert Milis, voorzitter van handelsvereniging Mechelen MeeMaken.

De liefdesbrieven zijn op maat gemaakt van verschillende winkelstraten. Eentje voor de Onze-Lieve-Vrouwestraat, waar recent de nutswerken gestart voor de tweede fase van de herinrichting. De IJzerenleen kreeg een nieuwe belevingsstrook en in de vernieuwde Geitestraat legt een aannemer de laatste stenen aan. Een vierde krijg je in de andere winkelstraten.

 

Transformatie winkelgebied

De liefdesbrieven zijn een symbolische verklaring van de liefde voor de stad. “Ze tonen dat we achter de schermen hard werken aan de transformatie van het winkelgebied. Om shoppers en ondernemers te blijven aantrekken, is het nodig om onze winkelstraten een nieuwe uitstraling te geven”, vertelt Greet Geypen (Vld-Groen-m+), schepen van Economie. Eens de Onze-Lieve-Vrouwestraat klaar is, is de winkeldriehoek helemaal vernieuwd.

De brieven zijn geschreven door Tommy Willems, een creatieve medewerker bij de dienst Economie van de stad. Voor de eindejaarsperiode tekende hij ook al kleurplaten.