Insurgent_Sfeerfoto small

Mechelse start-up lanceert koude koffie

MECHELEN – De coronacrisis werkte inspirerend voor Vic Dresen (33) en Annelies Goossens (34) uit Mechelen. Het koppel richtte de start-up Insurgent Cold Drip op en zet daarmee Cold Drip Coffee op de (Belgische) markt.

Cold Drip is een gloednieuwe koude koffie gemaakt door koud water te laten druppelen op verse grof gemalen koffiebonen. Deze bijzondere techniek zorgt voor een dubbel zo hoog cafeïnegehalte dan een ‘normale’ koffie. Een volwassen en gezonde versie van de traditionele energiedranken dus met enkel natuurlijke ingrediënten en zonder additieven. “We zijn een buitenbeentje op de markt van energiedranken en koude koffies. We willen het anders doen. Gezonder, natuurlijk en met een sterkere energieboost.”

‘Let’s get shit done’ is het motto van Insurgent Cold Drip en dat bewijzen de bezielers Vic Dresen (33) en Annelies Goossens (34) van deze start-up. Het Mechels koppel had, omwille van gedeeltelijke economische werkloosheid door de coronacrisis, meer vrije tijd. Ze besloten dan ook om die extra tijd nuttig te besteden. “We begonnen met intermittent fasting (onderbroken vasten gedurende een bepaalde periode per dag) en gingen op zoek naar drankjes die we in die vastenperiode mochten drinken. Zo kwamen we plots terecht bij Cold Drip Coffee”, legt Goossens uit. “We stelden vast dat deze koffievariant heel populair is in Azië en de Verenigde Staten, maar in België nog helemaal niet. Zeker niet op grote schaal in de retail of horeca. Dat zagen we onmiddellijk als een unieke kans om Cold Drip op de Belgische markt te introduceren”, aldus Goossens.

Vic en ik zetten dit product vooral voor mensen zoals onszelf op de markt, omdat het echt gericht is op onze leefwereld”, voegt Goossens toe. De doelgroep van Insurgent Cold Drip is dus duidelijk: volwassenen met een drukke levensstijl, zowel privé als professioneel, die regelmatig een (energie) duwtje in de rug kunnen gebruiken.

Ten opzichte van bestaande producten en merken op de markt van energiedranken en ijskoffies, wil Insurgent het op een andere manier aanpakken. Cold Drip Coffee bestaat, in tegenstelling tot energiedranken en ijskoffies, enkel uit water en koffiebonen. 100% natuurlijk dus. “Cold Drip Coffee is kwaliteitsvolle koffie met een hoog koffiegehalte en meer cafeïne”, aldus Dresen. “In die zin zijn we met Insurgent Cold Drip dus echt wel een buitenbeentje op beide markten. We willen de rebel zijn en het anders en beter doen. Gezonder en met een sterkere energieboost.”

Het uiteindelijke doel van het ambitieuze koppel is om zo veel mogelijk mensen een natuurlijke energieboost te geven. “Maar dat gaan we stapje per stapje aanpakken”, aldus Dresen. “We spreken nu vooral zelfstandige uitbaters en speciaalzaken aan waarvan we weten dat de uitbaters ook achter ons product staan. Zo worden onze koffies, naast onze webshop, momenteel verdeeld bij versmarkt Van Eccelpoel in Herentals. En daar zijn we heel trots op.” Ook een samenwerking met de horecasectorzien Dresen en Goossens helemaal zitten.

www.insurgent.be

Vic Dresen en Annelies Goossens