Shopping small

Na drie keer uitstellen eindelijk zomerbraderie

MECHELEN - Vanaf donderdag 24 juni tot en met zaterdag 26 juni, vindt in Mechelen de Zomerbraderie plaats. Op 4 juli is er dan weer een koopzondag.

Vlak voor de start van de zomervakantie slaan alle Mechelse handelaars de handen in elkaar om de Zomerbraderie te organiseren. “De traditionele Herfst- en Lentebraderie in Mechelen centrum konden vanwege corona, helaas niet doorgaan. Daarom is het des te belangrijker dat de Zomerbraderie wel doorgaat. We zijn trouwens een van de eerste Vlaamse centrumsteden die met buitenkramen werken. Zulke dagen zijn niet alleen voor de klanten leuk, het schept een speciale sfeer waar wij ook als handelaars van genieten. In totaal doen er 65 handelaars mee aan de Zomerbraderie. Het is belangrijk dat wij vanuit het handelsapparaat het engagement tonen om terug meer leven in de stad te brengen. Winkelen moet opnieuw synoniem staan met genieten”, aldus Geert Milis, voorzitter van Mechelen MeeMaken.

“Winkelen tijdens de zomermaanden is sowieso leuker vanwege de aangenamere temperaturen. Daarnaast hebben evenementen zoals bijvoorbeeld de Zomerbraderie,  een grote aantrekkingskracht op de mensen. Door de combinatie van de braderie, de solden, de betere coronacijfers en de versoepelde maatregelen, verwacht ik wel dat mensen opnieuw de stap durven zetten om naar Mechelen af te zakken. Dat steeds meer mensen de stap durven zetten zien we ook aan de stijgende cijfers van de Shopping Shuttle”, klinkt het bij Greet Geypen, schepen van Economie.

Op donderdag 1 juli start de soldenperiode. Tijdens de koopzondag van 4 juli openen zo’n 45 deelnemende zaken hun deuren, van 13 tot 18 u. Voor wie honger of dorst heeft, zijn er voldoende gezellige terrasjes om even te verpozen.

Mechelen MeeMaken heeft ook een wedstrijd georganiseerd. De handelsorganisatie heeft een postkaart ontwikkeld die in verschillende handel- en horecazaken terug te vinden is. Bezoekers zullen deze aangeboden krijgen bij een aankoop. In de postkaart is de letter ‘M’ uitgeknipt. Bedoeling is dat klanten met de postkaart als kader, een foto nemen van wat hun klein gelukske in Mechelen juist is.
Hou het sociale mediakanaal @shoppeninmechelen in het oog, voor meer info over de wedstrijd.