Visual After Hours (2)

Nieuw digitaal radioplatform is luisterend oor voor entertainmentsector

MECHELEN - Met een gloednieuwe radioshow wil het Mechelse marketingbureau Wasserman Benelux (het vroegere BORiS Agency) de entertainmentsector vandaag 25 maart voor het eerst live verbinden en inspireren.

Host Ella Leyers praat tussen 17u en 19u met mensen uit de sector om de pols te voelen en om samen te bekijken wat het wordt met events in 2021. Er is livemuziek en iedereen kan reageren. Op die manier tracht Wasserman een interactief platform te creëren voor een sector in nood.

De entertainmentsector heeft het in deze coronatijden enorm zwaar. Daarom komt Wasserman Benelux met het initiatief van After Hours om iedereen die betrokken is bij cultuur, sport, horeca of festivals toch wat te ondersteunen. “De entertainmentsector zit aan de grond”, zegt Dirk Wouters, SVP van Wasserman Benelux. “Wij willen de vele betrokken partijen weer even met elkaar verbinden en samen bekijken wat we nog kunnen maken van 2021. Het zal geen pure goednieuwsshow worden. Wel hopen we te inspireren en wat extra energie te geven. Want het gaat hier om een zeer veerkrachtige sector. Zoeken naar oplossingen zit in het DNA.”

Ella Leyers is vandaag gastvrouw van dienst. Zij haalt verschillende stakeholders voor de micro, zoals Marcel Surendonk, de organisator van Lowlands, die in Nederland al testevents organiseert om de eventsector terug op de rails te krijgen. Ook Yves Smolders komt langs. Hij durfde als eerste Belgische organisator een datum te prikken voor Moose Bar XXL in het Sportpaleis. Bruno Schouwbroeck is als woordvoerder van de Belgische Event Confederatie tevens van de partij. En Elisabeth Lindsey van Wasserman US deelt haar ervaringen vanuit de Amerikaanse markt. Thibault Christiaensen zal met zijn band Equal Idiots enkele nummers live brengen.

Om heel laagdrempelig te werken werd gekozen voor een radioshow die je ook kan volgen via een livestream. “We willen met After Hours mensen verbinden, informeren en tegelijk voor een beetje entertainment en ontspanning zorgen”, zegt Dirk Wouters. Wasserman zit als internationaal bedrijf in het hart van de entertainmentsector. Ook zij moesten zich aanpassen aan de nieuwe coronarealiteit. “Zo kwamen we onder meer op het idee om radioshows op maat van bedrijven te maken. Zo kunnen bedrijven hun werknemers die thuis moeten werken toch verbinden. Collega’s vragen liedjes aan, tonen een talent, doen toffe radiospelletjes of vertellen verhalen. Zo lijkt het alsof ze weer even samen zijn. Die radioshows sloegen echt aan. Intussen hebben we veel knowhow opgebouwd en die willen we donderdag inzetten voor de entertainmentsector”, besluit Dirk Wouters.

Dirk Wouters van Wasserman