Arco_Afbeelding

Partner in de kijker: Arco Information

Een op-en-top Mechels bedrijf, beter kan je Arco Information niet omschrijven. De specialist in digitale transitie vond in Made in Mechelen dan ook een ideaal communicatiekanaal om een breed ondernemerspubliek aan te spreken. Voor ceo Paul Van Coillie en vp sales & strategy Frank Humbeeck redenen genoeg dus om vorig jaar een duurzaam partnership aan te gaan.

Waar ligt de expertise van Arco Information?

“Als partner in digitale transitie helpen we onze klanten over te schakelen naar de elektronische verwerking van documenten. We richten ons op de in- en uitgaande informatiestromen en hun link naar backend-systemen. Daarbij treden we op als een soort van moderne digitale postbode die informatie ontvangt, herkent en vastlegt, deze transformeert in een behandelbaar formaat en ze vervolgens in digitale flows bezorgt.”

Voor wie doen jullie dat?

“Vandaag is meer dan 60% van de Vlaamse steden en gemeenten en meer dan 50% van de Vlaamse ziekenhuizen aangesloten op Arco’s platform. Maar we spreken ook heel wat bedrijven uit diverse sectoren aan met onze digitale oplossingen. Niet alleen in het Mechelse, niet alleen in Vlaanderen, zelfs niet alleen in België. We zijn wereldwijd actief.”

Op welke manier sprak Made in jullie aan als mediaplatform voor jullie B2B-communicatie?

“De manier waarop Made in naar de ondernemerswereld in verschillende provincies communiceert, werkt. Van collega-ondernemers krijgen we regelmatig artikels doorgestuurd die op het platform zijn verschenen. Het leeft. Er wordt over gesproken. Het blijft hangen. Je weet dus dat de doelgroep – zijnde ondernemers – bereikt gaat worden, en bovendien gaat het om een breed bereik.”

 

Made in leeft onder ondernemers.

Paul Van Coillie en Frank Humbeeck, Arco Information.

Nog voor het partnership adverteerden jullie al bij Made in. Wat heeft jullie de switch naar een structurele samenwerking doen maken?

“Het klopt dat we ervoor een paar losse artikels via Made in hebben laten publiceren. Enerzijds door het bereik dat we daarmee creëerden en anderzijds door onze eigen visie dat repetitieve communicatie sterker is dan ad hoc content, hebben we zo’n jaar geleden de stap naar een partnership gezet.”

Hoe kijken jullie terug op dat jaar?

“Het is de eerste keer dat we een structurele samenwerking met een mediapartij hebben opgezet en dat werd een uiterst positieve ervaring. De continuïteit van onze artikels in combinatie met het kwalitatieve niveau dat bereikt werd op basis van interviews, hebben ons aangenaam verrast. Voor ons is het een bevestiging dat – ondanks het brede aanbod – Made in een platform is dat leeft onder ondernemers.”