Reynaers Aluminium uit Duffel lanceert op Batibouw 2017 voor bouwers en verbouwers een interactieve videomodule. Dankzij deze module, die deel uitmaakt van de Imagine… campagne van Reynaers Aluminium , kunnen gepersonaliseerde inspiratievideo’s worden gemaakt. Zo kunnen consumenten hun woondroom op maat visualiseren.
Bij het samenstellen van de persoonlijke inspiratievideo kan rekening worden gehouden met de gewenste stijl (klassiek of eerder modern), design, kleuren, comfort, energie, onderhoud en veiligheid.
Met deze video op maat, die verder gaat dan inspirerende foto’s of innovatieve technische snufjes, verlaat Reynaers het pad van de klassieke communicatie. Het bedrijf wil met dit initiatief de innovatie op het vlak van productontwikkeling en architecturaal design doortrekken in zijn communicatie naar de eindgebruiker. De dromen van de consument die in de video worden weergegeven, worden nadien door gespecialiseerde Partners en Installers, fabrikanten en plaatsers omgezet in werkelijkheid.
De innovatieve en inspirerende videomodule voor interactie met bouwers en verbouwers van Reynaers Aluminium is een primeur voor België.
Reynaers heeft trouwens onlangs een Lean & Green Personal Mobility Award ontvangen. Het bedrijf engageerde zich om de CO2 uitstoot van personenmobiliteit met 20 % te verlagen en werd hierbij begeleid door het VIM (Vlaams Instituut voor Mobiliteit). Ruim binnen de vooropgestelde termijn van 5 jaar verminderde Reynaers de CO2 uitstoot personenmobiliteit met 27.6%. Dit resultaat werd bereikt door het promoten van de fiets voor het woon-werkverkeer van de werknemers en het actief aanzetten tot carpoolen. Bovendien werd bij de keuze voor nieuwe bedrijfswagens meer aandacht besteed aan modellen met een lagere CO2 uitstoot.