Start-up bundelt originele kampeerplaatsen

campr1

Het begon als een afstudeerproject van de afdeling multimediadesign aan de Thomas More Hogeschool in Mechelen, maar Campr is uitgegroeid tot een echt bedrijfje. Initiatiefnemers zijn Wim Vanhorenbeeck uit Mechelen en Sebastiaan Schillebeeckx uit Herentals. Hun afstudeerproject werd geselecteerd voor Telenet Idealabs en ze zijn Campr nu volop verder aan het uitbouwen. In de loop van januari wordt het officieel gelanceerd.

Campr is een interactief sociaal platform met unieke kampeerlocaties. Met de applicatie kan je zelf een kampeerplaats aanbieden of op zoek gaan naar een budgetvriendelijke verblijfplaats in open lucht.

"Wat Airbnb voor reizigers is, wil Campr voor kampeerders zijn. We bieden niet alleen originele outdoor slaapplaatsen aan, maar ook unieke ervaringen. Een eigenaar van een kampeerplaats kan zich onderscheiden van anderen door bijvoorbeeld een barbecue of een trip te organiseren", vertellen Sebastiaan Schillebeeckx en Wim Vanhorenbeeck enthousiast.

Voorlopig vind je op de website zes categorieën van outdoor-verblijfplaatsen: camp & breakfast, glamping (luxueus kamperen), island camping, adventure camping, urban camping en winter camping. De nadruk ligt op originaliteit en budgetvriendelijkheid. Gewone campings vind je niet terug op Campr.