Dries en Anita Dries Deleenheer en Anita Dierckx

Sustainable starter InnoVita: “Een gelukkige werknemer betekent vaak ook een gelukkige klant”

MECHELEN – BRAKEL – InnoVita staat voor nieuw leven. Het is het nieuwe bedrijf van Anita Dierckx (58) uit Mechelen en Dries Deleenheer (62) uit Brakel. Zonder dat ze het van elkaar wisten hebben ze een gezamenlijk verleden bij een van de grootste bedrijven van ons land. Beide hebben ze een passie voor innovatie en creativiteit en voor een duurzaam personeelsbeleid.

“Hoe we elkaar tegen kwamen? Ik was op zoek naar een pianist

”, zegt Anita Dierckx. “We werkten tot voor enkele jaren allebei voor Engie Electrabel. Maar omdat we elk in een andere business unit werkten hebben we elkaar daar nooit leren kennen.”

Zowel Anita als Dries hebben dan ook tonnen ervaring waarmee ze aan de slag gaan bij InnoVita. Dries was actief in Human Resources, Anita in Marketing. “Samen hebben we 75 jaar ervaring. Toen we elkaar ontmoetten was er meteen een klik. We delen een interesse voor klantgericht denken en voor het menselijk kapitaal van een onderneming. Nu er een ‘war for talent’ is, is dat menselijk kapitaal belangrijker dan ooit. Op een duurzame manier aan personeelsbeleid doen is dan ook cruciaal. De medewerkers staan altijd centraal. Een gelukkige werknemer betekent vaak ook een gelukkige klant.”

De aanpak van InnoVita is er vooral op gericht om in gesprek te gaan met de klant om te zien hoe die het beste kan geholpen worden. Vanuit de expertise van Anita en Dries werden er een aantal trajecten voorbereid zoals onder andere organisatiebeheer, strategische workforce planning en business transformatie. “Innovita gidst ondernemingen van werkdruk naar werkgeluk, door een transitie naar een creatieve en mensgerichte cultuur waar innovatie duurzaam verankerd is in het DNA. We cultiveren creativiteit en ontwikkelen een innovatieve mindset. Wij willen een brug slaan tussen HR en Business Change management. We helpen klanten ook met employee engagement en met hun missie en visie. Zo kunnen we helpen om de waarden van een bedrijf duurzaam te verankeren en de medewerkers te empoweren.”

De doelgroep van InnoVita zijn grote organisaties en de grotere KMO’s uit de privésector. Dries en Anita bereiken hun klanten via hun uitgebreid bestaand netwerk maar ook via de sociale media.