Nieuws Mechelen The Breakfast Club lanceert online netwerkbrunch voor ambitieuze vrouwen

The Breakfast Club lanceert online netwerkbrunch voor ambitieuze vrouwen

The Breakfast Club lanceert online netwerkbrunch voor ambitieuze vrouwen

MECHELEN – The Breakfast Club, een initiatief van de jonge Mechelse onderneemster Nouchka De Maeyer, is een netwerkbrunch die ambitieuze vrouwen samenbrengt op een laagdrempelige manier in een natuurlijke omgeving.

De eerste editie vond plaats in juni 2019 en de zesde editie stond al even op de planning maar moest twee keer geannuleerd worden door Corona. Nouchka vond echter dat netwerken moet kunnen, óók nu we elkaar minder kunnen zien. Daarom bedacht ze de Bubbel Editie van The Breakfast Club. Dat is een online netwerkevent vanop afstand met een brunchbox van lokale handelaars.

De vrouw achter The Breakfast Club is Nouchka De Maeyer, ook wel bekend als @bynouchka op Instagram met haar bijna 8.000 volgers. Ze is fotografe en marketeer en startte op 1 januari 2019 haar eigen zaak ‘bynouchka’. Met haar personal branding fotoshoots helpt ze ondernemende vrouwen om zichzelf en hun zaak online zichtbaar te maken en om klanten aan te trekken die bij hun zaak passen.

Nouchka merkte een groot gemis op om met gelijkgestemden in contact te komen. Veel ondernemers werken vaak alleen en hebben daarom af en toe nood aan een klankbord. De typische netwerkevents hadden niet de verbinding en de diepgang waar ze naar op zoek was, en zo ontstond het idee voor The Breakfast Club. Een laagdrempelig netwerkvent waar ook hoog sensitieve personen en introverten zich comfortabel voelen.

Tijdens een brunch van The Breakfast Club kan je verbinden met gelijkgestemden, inspiratie opdoen tijdens workshops én je empowert elkaar. “Iedereen met goesting om te ondernemen is welkom. Of je er nu van droomt om zelf een zaak te beginnen, startende ondernemer bent, of al even je zaak hebt.”  De zesde editie van The Breakfast Club stond normaal gezien gepland in april 2020, maar Corona gooide telkens roet in het eten.

De vraag naar een volgende Breakfast Club bleef echter komen, dus besloot Nouchka besloot om de gewoonlijke omgeving om te ruilen voor het internet. Zo kan elke deelnemer die een ticket koopt de workshops veilig thuis volgen, in haar eigen bubbel. Om er toch een volledige beleving aan te koppelen, besloot Nouchka om samen te werken met 12 koffiebars verspreid over Vlaanderen. “Zo steunen we de lokale horeca in deze moeilijke tijden én kunnen we de deelnemers verwennen met een overheerlijke brunchbox die ze kunnen ophalen in de buurt.”

De Bubbel Editie van The Breakfast Club vindt plaats op zaterdag 21 november. De twaalf koffiebars die een brunchbox aanbieden zijn The Kind Coconut in Mechelen, Romy in Aalst, Soep & Zoet in Sint-Niklaas, Madam Bakster in Gent en Brugge, de Sladerij in Hasselt, Leo Pancakesin Leuven, Mirlo’sin Antwerpen, Albrecht in Oostende, Malmo in Kortrijk, Cécile x Gruun in Brussel en Cabane in Lier.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Heist-op-den-Berg
Heist-op-den-Berg

Bijzaak: een droog achterwerk

Op vrijdag sluiten we de week van ‘Made in Mechelen’ af met een eigenzinnige terugblik op de voorbije dagen of… Lees meer

Meest gelezen in andere regio('s)

Meest gelezen in deze regio