Michael-Van-Den-Bril

Van Den Bril laat klanten kleren thuis passen

REET – Ook kledingzaken leiden onder de coronamaatregelen. Onder de noemer Try@Home Outfits heeft Van Den Bril uit Reet toch een manier gevonden om kleren aan de man te brengen. “Een vrouw heeft meestal een voorraad aan kleding, maar een man gaat shoppen als hij iets nodig heeft. Die man willen we nu op deze manier verder helpen”, zegt Michaël Van Den Bril.

Nu de kledingzaak Van Den Bril langs de A12 in Reet gesloten is, zocht Michaël Van Den Bril een andere manier om zijn klanten te kunnen helpen. “We kregen vele vragen via sociale media en hebben dan een standaard webshop opgezet met een 25-tal samengestelde outfits”, zegt Michaël Van Den Bril. “Het is een beperkte webshop, aangezien ik niet de behoefte zie om te concurreren met Zalando bijvoorbeeld.”

Van Den Bril is een kledingzaak voor mannen die sterk inzet op advies en wil dat nu ook doortrekken via Try@Home Outfits. “Nadat de klant ons gecontacteerd heeft, hebben we eerst uitgebreid visueel contact via de telefoon. Advies kan namelijk ook vanop afstand, passen lukt nog niet. Tijdens dat contact pols ik naar smaken en voorkeuren, soms laat de klant mij zelfs zijn kleerkast zien. Op die basis stel ik bepaalde looks samen. Die stukken worden dan thuis bij de klant geleverd. Die kan rustig thuis passen. Hij betaalt de gekozen kleding en de rest wordt nadien terug opgehaald.”

Voorlopig zijn vooral de casual outfits in trek en worden er nog geen kostuums verkocht. “Ik ben na vijf dagen tevreden over het resultaat. De helft van de klanten houdt alle stukken die geleverd zijn om te passen, bij de andere helft moet er eens iets terug opgehaald worden.”