Wie met zijn smartphone of tablet naar de website van de Mechelse bouwgroep Willemen surft, wordt vanaf nu automatisch naar een mobiele versie van de site geleid. Een responsive design zorgt er voor dat de bezoeker de website vanop elk toestel in de beste omstandigheden kan bekijken.
Precies twee jaar na de lancering van de groepswebsite wordt de site toegankelijker gemaakt voor wie surft met een smartphone of tablet. “We zagen in de bezoekersstatistieken een stijgend aantal bezoeken via smartphone en tablet. Daarom kiezen we er nu voor om een mobiele versie van onze website aan bieden. Wie de site vanop mobiele toestellen bekijkt, wordt automatisch doorverwezen naar de mobiele versie”, legt communicatieverantwoordelijke Loïc Verstraeten uit.
In zijn eerste jaar verwelkomde de website van Willemen Groep 161.000 bezoekers, waarvan 75% via een desktop of laptop, 15% of 24.000 bezoeken met een smartphone en 10% of 16.500 bezoeken met een tablet. Het voorbije jaar steeg het aantal bezoeken naar 280.000, waarvan nog slechts 68% via desktop of laptop, 20% of 56.000 bezoeken met een smartphone en 12% of 34.000 bezoeken met een tablet. “In een jaar tijd verdubbelde het aantal bezoeken via mobiele toestellen. Deze cijfers tonen aan dat een responsive design voor onze website zich opdrong. Ook om een goede positie te halen in zoekmachines was het belangrijk om een mobiele versie aan te bieden.”