Spotify, Rituals, Alken-Maes, Panos, Nespresso… Het zijn merken die bij bijna iedereen wel een belletje doen rinkelen en minstens één iets gemeenschappelijk hebben: ze rekenen allemaal op het werk van Walkie Talkie. Hun nieuwtjes bereiken influencers, media en klanten dankzij het Gentse communicatiebureau.
Valérie Bourgeois en Marie Lemaître leerden elkaar kennen als collega’s bij een Antwerps pr-agentschap. Ze hadden dezelfde visie op het werk en toen Lemaître samenwerkte met Vassallo voor een project, geraakten ook zij aan de praat. Zo werd de kiem gelegd voor Walkie Talkie. “We dachten dat er ruimte was in Gent voor een persbureau zoals je er ook in Antwerpen en Brussel had. We bleken gelijk te hebben”, zegt Lemaître.
Hun bedrijf zag in 2013 het licht en na drie jaar waagden ze de stap om iemand in dienst te nemen. “Dat gaf ons zo veel ademruimte en de kans om te groeien, dat er al snel meer volgden. Intussen zijn we met een team van twintig.”


Nieuw pand
Walkie Talkie hamert op een persoonlijke aanpak. “Wij zien ons netwerk ook als klant en daar maken we het verschil. Als iets sociaal relevant is en een authentieke boodschap draagt, kunnen wij dat gemakkelijk brengen. We zoeken een goed verhaal in onze producten.”
Twaalf jaar geleden begonnen de oprichters met drie in de Steendam. Daarna verhuisden ze naar een groter pand in de Sint-Pietersnieuwstraat, maar ook dat werd na al die tijd te klein. Daarom verhuisden ze recent naar een nieuwe bedrijfsruimte aan de Hundelgemsesteenweg, die het bedrijf kocht en liet renoveren door Hoste Vanhee.
“We hebben het kantoor volledig aangepakt en het is helemaal zoals we wouden. Als klanten hier op bezoek komen, zullen ze voelen dat het leeft en onze identiteit ademt. We zitten nu in een open en creatieve plek. We voelen nu al dat hier werken de kruisbestuiving binnen ons team nog meer ten goede komt”, besluit Lemaître.