naamloos

Adveo investeert 475.000 euro in nieuwe inpak- en verzendingszone

naamloosDe Belgische vestiging van Adveo, de Europese marktleider in kantoor-, school- en schrijfmateriaal, die tot 2013 door het leven ging als Spicers, huldigt op 28 oktober  in Deinze een gloednieuwe en gemoderniseerde verzendingszone in.

"We noemen het ons vliegdekschip", zegt managing director Eddy Priem. "Het gaat om een revolutionair staaltje vakmanschap dat een nieuwe dimensie geeft aan logistieke service en e-commerce. Omdat we tegelijk ook de inpakzone hebben vernieuwd komt de totale investering voor dit project op 475.000 euro."

“Met de verzendingszone op twee verdiepingen en 44 uitsluiskanalen spelen we in op de veranderingen die e-commerce in de markt teweegbrengt", legt  Marieke Deconynck, director IT & Supply Chain uit. "Mensen bestellen immers steeds vaker in kleine hoeveelheden wat ze op een welbepaald ogenblik nodig hebben en verwachten die bestelling 24 uur later bij hen thuis of op kantoor."

Het magazijn van Adveo is met zijn oppervlakte van 16.000 vierkante meter het logistieke hart van het bedrijf. Verbouwen is dan ook geen sinecure. Tijdens de nacht van 23 september gingen de werken van start en werd de oude verzendingszone met de grond gelijk gemaakt. Het is een huzarenstukje dat de nieuwe zone al een goede maand later kan worden ingehuldigd en dat de klantenservice, via een manuele behandeling van alle verzendingen, ook tijdens de werkzaamheden op volle toeren bleef draaien.