Afbeelding5

BAAS steunt en begeleidt startende ondernemers met pop-up

SINT-NIKLAAS - In de Stationsstraat in Sint-Niklaas opent vrijdag Lokal de deuren. De pop-up is een initiatief van BAAS, dat jonge startende ondernemers begeleiding en ondersteuning biedt. De inrichting en branding van Lokal geeft de starters de kans om hun nieuw retailconcept gedurende een intense periode uit te testen bij de Sint-Niklazenaren.

Met de BAAS-winkel voor en door starters wil de organisatie lokaal goeds van jonge ondernemers tot bij de bezoekers in de Stationsstraat brengen.

“Het project sluit naadloos aan bij het begeleidingstraject dat BAAS, dat het bestuur van Sint-Niklaas sinds 2021 biedt aan dromers die van hun project een zakelijke realiteit willen maken”, zegt schepen voor Economie Ine Somers. “Lokal is niet enkel een laagdrempelige kick-start voor beginnende entrepreneurs, maar tegelijk ook een toegevoegde waarde voor de bezoekers van de winkelstraat.”

“We hebben dit pop-upconcept bewust gekoppeld aan het BAAS-project”, aldus BAAS-coach en -coördinator Silke Van Cleuvenbergen. “Zo kunnen we tegelijk ondersteuning, opvolging en een toegang tot onze community meegeven.”

Leerschool

Voor de jonge ondernemers is dit een van de eerste ervaringen in het uitbaten van een fysieke winkel. Een selectie van de eerste lichting BAAS’ers bundelt de krachten om samen onder meer accessoires, juwelen, verzorgingsproducten, kaarten en gadgets aan de man te brengen.

“Wij stonden dan ook te trappelen om na ons uitwisselingstraject voor starters verder samen te kunnen werken in dit concept. Ze zullen elkaar afwisselen als verkoper en zo leren we allen elkaars producten en ook onze klanten beter kennen.”