Bakkerij Burez pakt uit met pop-up brood

aaaaaaaaaaaakb

Omdat consumenten voortdurend op zoek zijn naar nieuwe ervaringen, en omdat ze zonder die ervaringen eigenlijk geen enkele rationele reden meer hebben om hun zetel te verlaten om zaken te gaan kopen, tieren allerlei pop-up concepten welig. VTM maakte het succesvolle programma "Mijn pop-up restaurant", en ook in het echte leven schieten pop-up restaurants, foodtrucks, pop-up winkels en andere pop-up concepten als paddestoelen uit de grond.

Bakkerij Burez uit Oudenaarde pakt sinds vorig weekend uit met een concept rond pop-up brood. "We doen dat in samenwerking met Bloemmolens 'T Kindt uit het net over de grens met West-Vlaanderen gelegen Waarmaarde", zegt Kristoffel Burez. "Zij maken om de zoveel weken een beperkte hoeveelheid bloem, die wij dan verwerken in een brood, dat we verkopen tot het op is. Ons eerste pop-up broodje is een boekweitbrood. Het is gemaakt op basis van een mengeling van tarwe en boekweit, verrijkt met fosfor, ijzer en magnesium en het zit boordevol vezels. Het is bijzonder lekker als het grof gesneden is en belegd met gezouten boter of olijfolie."

Kristoffel Burez meent dat hij de eerste is die met een dergelijk concept uitpakt. "Ook als bakkerij proberen we erg vernieuwend te denken", legt hij uit. "Molens 'T Kindt is daarvoor een ideale partner, want het bedrijf beschikt over een geavanceerde technologie die aan de hoogste kwaliteitseisen voldoet en  staat net als wijzelf erg open voor vernieuwende ideeën rond brood en bakkerijproducten. Bovendien kan het bogen op een lange traditie in het selecteren, klasseren en bewerken van de beste granen uit de meest vermaarde regio's."