Jaarlijks worden grote bedragen uitgegeven aan Google advertenties, waarvan een deel op eigen bedrijfs- of merknaam advertenties om zo concurrenten af te weren. Met ‘Click To Tree’ wordt een tweede SEA-kanaal opgezet aan een zo laag mogelijke klikprijs om bezoekers en leads aan te trekken en je branding te verhogen.
‘Click To Tree’ is in feite een derde bezoeker en lead stroom uit de zoekmachines (naast de eigen SEO en SEA), waarmee concurrenten worden weggeduwd. Elke maand betaalt het adverterende bedrijf zijn merknaam kliks via ‘Click To Tree’ aan de normale kost per klik (CPC).
1 klik = 1 m² bomen
Met de gecumuleerde verschillen in klikprijs plant ‘Click To Tree’, in samenwerking met Go Forest, bomen en bossen aan. Het principe is simpel: 1 klik staat gelijk aan 1 m² aan bomen. “Er is nood aan pioniers die ons naar een groenere wereld kunnen loodsen, want het broeikaseffect bereikt the point of no return”, klinkt het bij OMcollective. “Met ‘Click To Tree’ kunnen we dat concrete steentje bijdragen om het broeikaseffect te vertragen door bomen te planten.”
‘Click To Tree’ zag het levenslicht tijdens zomer 2022 en telde toen een 10-tal pionier partners, waaronder Hörmann, Allianz, Caroline Biss, OMcollective, Eurogifts, DM-Line, Torck, Van Helden, Go Forest, Europabank, Bosch en Tailpage.
Tijdens OMconference, een jaarlijks event dat ongeveer 1.200 marketing decision makers verzamelt, hebben meteen 137 extra bedrijven ingetekend om ‘Click To Tree’ mee te ondersteunen en élke maand een bos van ca. 100.000 m² te planten. “Met Click To Tree kunnen we duurzaamheid en marketing écht met elkaar verbinden”, zegt Michel De Baer, initiatiefnemer van Click To Tree en CEO van OMcollective en Tailpage. “Zonder kosten, zonder compromissen en met enkele straffe voordelen voor alle deelnemende bedrijven: je krijgt en 2e zoekresultaat in SEA, wij planten 1 m² bos per klik op jouw advertentie, je bedrijf krijgt een ferme brandlift, er is minder SEA plaats en een hogere kost per klik (CPC) voor je concurrenten en je helpt bovendien mee om de Europese ESG-doelstellingen te bereiken. Need we say more?”, zegt Michel De Baer nog.