Côte d’Or krijgt een Biscoff smaakje © nba

Belgische merken smelten samen: Côte d’Or krijgt een Biscoff smaakje

Mondelēz International uit Mechelen en Lotus Bakeries uit Lembeke slaan de handen in elkaar en brengen binnenkort samen een nieuwe tablet met chocolade van Côte d’Or en knapperige stukjes Lotus Biscoff op de markt. Dat hebben de twee bedrijven maandag bekendgemaakt op een persconferentie.

Côte d’Or en Lotus Biscoff, respectievelijk marktleider in chocolade en koekjes in ons land, bundelen hun krachten en brengen samen een nieuw product op de markt. Die nieuwe reep zal bestaan uit chocolade van Côte d’Or en knapperige stukjes Lotus Biscoff. De nieuwe chocoladereep kadert in het strategisch partnerschap tussen beide bedrijven, dat in juni 2024 werd aangekondigd.

“Door de unieke smak van Côte d’Or l’Original te combineren met het knapperige Lotus Biscoff koekje versterken we wat al goed is. Zowel Jan Boone (CEO Lotus Bakeries) als ik zijn als Belg opgegroeid met deze iconische producten, het is dan ook een sterk Belgisch getinte realisatie die doet dromen van nog meer nieuwe en unieke combinaties”, klinkt het bij Dirk Van de Put, CEO van Mondelēz International.

Lees ook: Lotus slachtoffer van eigen succes: speculooskoekje wordt wereldwijd té populair, vraag kan pas in 2026 bijgebeend worden

“De samenwerking met Côte d’Or, al decennialang de nummer 1 in Belgische chocolade, is bijzonder waardevol. Deze samenwerking brengt twee authentieke smaken samen zonder hun gekende en geliefde eigenheid te verliezen. Deze chocoladetablet is een mooi voorbeeld van wat twee Belgische merken kunnen bereiken als ze hun krachten bundelen”, zegt Boone.

De nieuwe chocoladereep, verkrijgbaar in witte en melkchocolade, is vanaf maandag exclusief beschikbaar in Delhaize-winkels en wordt later dit jaar uitgerold naar andere Belgische retailers.