AXI schakelt Duke & Grace in om branding knoop te ontwarren
GENT - Sinds 2018 fuseerde AXI, een strategische allround IT-partner gespecialiseerd in de zorg-, retail-, overheids-, servicegerichte en industriële sector… Lees meer
GENT – Met klanten zoals Nestlé, L’Oreal, Unilever, Volkswagen en Decathlon, groeide Beyond Reason uit tot een wereldspeler op het vlak van neuro-marketing. Echt scoren deed dit Oost-Vlaamse succesverhaal recent in de 2020 UEFA Champion’s League campagne voor Lay’s chips, met Lionel Messi en Paul Pogba in de hoofd- rollen. “Traditionele marketing werkt te vaak op basis van buikgevoel en assumpties. Beyond Reason begeleidt merken om zoveel mogelijk van die aannames te vervangen door feiten en data”, zeggen zaakvoerders Nathan en Olivier.
Dit verhaal begint al in het voorjaar van 2018. Nathan Axford en Olivier Tjon van Beyond Reason zijn gastsprekers op ‘Printemps des Études’, een congres over marktonderzoek in Parijs. Ze presenteren er een nieuwe wetenschappelijke methode die er in slaagt om de diepste -vaak onderbewuste- drijfveren van consumenten in kaart te brengen en te beïnvloeden. Het Europese marketing team van Lay’s is danig onder de indruk, dat ze Beyond Reason uitnodigen om samen aan de slag te gaan.
Olivier Tjon legt uit hoe ze dit aanpakken: “De ontwikkeling van internationale mega-campagnes zoals deze gaat door drie grote fases: 1 marktonderzoek, 2 strategie, 3 creatie. De Beyond Reason methode zorgt ervoor dat de opdrachtgever -Lays in dit geval- deze drie fases op een meer wetenschappelijke manier benadert. We maken een brug tussen de onderbewuste of impliciete noden van de consument, de wensen en objectieven van het merk en recente neuro-wetenschappelijke inzichten over hoe het menselijke brein (merk)voorkeuren ontwikkelt en (aankoop) beslissingen maakt. Traditionele marketing heeft veel kwaliteiten, maar werkt vaak -misschien te vaak- op basis van buikgevoel en assumpties. Beyond Reason begeleidt merken om zoveel mogelijk van die aannames te vervangen door feiten en data.
Voor Lay’s zijn zowel interne teams als hun hoofd reclame-agentschap (of global lead agency) nauwgezet begeleid bij alle fases van de ontwikkeling. Voor de marketing guru’s van dit erg prestigieuze Londense agentschap was het aanvankelijk even wennen aan deze nieuwe manier van werken -waarbij het creatieproces iets meer geharnast wordt door data. De uiteindelijke campagne is een heel directe creatieve vertolking van impliciete onderzoeksdata… Maar zodra het duidelijk werd dat de impact van de campagne hoger was dan ooit tevoren kon het feestje pas echt starten. Met een zakje Lay’s erbij.
GENT - Sinds 2018 fuseerde AXI, een strategische allround IT-partner gespecialiseerd in de zorg-, retail-, overheids-, servicegerichte en industriële sector… Lees meer
AALST - salesUp BV neemt contactcenter Filad BV uit Deinze over. Met deze zet timmert salesUp stevig verder aan zijn… Lees meer
GENT - Dat de Onlyhumans-familie de jongste tijd stevig groeit, is geen geheim. Door hun fusies met webbureau Code d’Or en… Lees meer
LIEVEGEM - Dit weekend kreeg Peter Van De Velde, lid van JCI Brussel, de award uitgereikt voor zijn sterke prestaties in… Lees meer
Maandelijks geef ik jullie mijn kijk op een onderwerp uit de actualiteit. Een thema waar ik de laatste weken naar… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen