Campagne om starters snel domeinnaam te doen kiezen

madam-bakster-bak-1

Het Gentse contentadvertisingbureau The Fat Lady bouwde voor DNS Belgium, de vzw die in België instaat voor registratie van .be, .brussels en .vlaanderen-domeinnamen, de campagne "Claim je idee" uit.

Het opzet van Claim je idee (Mon idée à Moi in het Frans) is om een reflex te creëren bij starters en jonge ondernemers om, als een van de eerste stappen in het proces van een eigen zaak, hun domeinnaam vast te leggen. Zo ligt je plaats op het web al vast, en is de kans dat je je idee concretiseert al een stuk groter.

"De campagne richt zich specifiek naar ‘pre-starters’: mensen die met een idee rondlopen, maar dat idee nog niet concreet gemaakt hebben", zegt Koen Denolf van The Fat Lady. "De website wordt het hele jaar door voorzien van contentupdates rond namen en ideeën: hoe kies je een goede naam? Hoe kan je met een bestaand idee een nieuwe richting uit gaan? Starters en pre-starters vinden er een uitgebreide bron aan informatie die van pas kan komen bij het uitwerken van hun project."

The Fat Lady maakte voor deze campagne een paar casefilmpjes en interviews waarin Belgische ondernemers hun verhaal vertellen: hoe zijn ze met hun zaak begonnen, en hoe hebben ze de naam voor hun onderneming bedacht? Onder andere Wim Ballieu van Balls&Glory en Laura Verhulst (foto) van Madam Bakster, de jongste laureate van de wedstrijd voor student-ondernemers vertellen hun verhaal.

De hele campagne wordt verspreid via PR, Facebook en Youtube advertising, online marketing en via influencers. Naast DNS België stappen ook een aantal partners waaronder KBC, Unizo, VOKA en Xerius mee in het project. Samen willen ze potentiële ondernemers een duwtje in de rug geven en de boodschap van Claim je idee mee verspreiden.