Cardify-team-portret – (c) Birdhouse

Cardify haalt ongeziene groep Belgische tech-pioniers aan boord

GENT - Cardify, een Gentse SaaS-startup die bedrijven helpt slimmer en efficiënter te verkopen door gebruik te maken van een tappable card, heeft een nieuwe financieringsronde afgesloten waarbij Belgische tech-pioniers de startup financieel ondersteunen om internationaal te schalen.

De financieringsronde brengt een groep van 11 private investeerders samen, waaronder niemand minder dan Netlog oprichters Lorenz Bogaert en Toon Coppens, Showpad oprichters Louis Jonckheere en Pieterjan Bouten, Rydoo (Xpenditure) oprichters Boris Bogaert en Wim Derkinderen en Teamleader co-founder Jeroen De Wit. Jonas Dhaenens, CEO van de tweede unicorn van België team.blue, nam ook deel aan de ronde.

Businesskaart 2.0

Cardify, een mobiele applicatie, beschikbaar in combinatie met een fysieke contactloze kaart, biedt verkoopteams een lang gezochte oplossing om frictie in face-to-face gesprekken te elimineren en de verkoopstroom te optimaliseren.

Wanneer verkopers een potentiële klant ontmoeten, willen ze het meeste uit elk gesprek halen. Met behulp van Cardify kunnen verkopers direct relevante content, contactgegevens en andere zaken delen. De prospect kan onmiddellijk zijn e-mailadres terugsturen zonder dat hij een app hoeft te downloaden of een account hoeft aan te maken. Na deze uitwisseling voert Cardify een data enrichment uit en brengt het engagement in kaart om zo de operationele snelheid van verkopers te verhogen.

End-to-end verkoopproces

Deze unieke combinatie van het delen en verzamelen van gegevens maakt het uiteindelijk mogelijk om een end-to-end verkoopproces op te bouwen. De startup wil zo onnodige drukte verminderen en verkopers de tijd geven om te doen wat ze het beste kunnen: verkopen. Dit klinkt voor de hand liggend, maar helaas besteden verkopers tot tweederde van hun tijd aan niet-verkoopactiviteiten zoals gegevensinvoer en contactonderzoek.

Onmiddellijk delen van relevante informatie

"Verkopers willen de vaart erin houden na een gesprek. Een goede ijsbreker helpt om memorabel te zijn, het onmiddellijk delen van relevante informatie heeft een nog betere impact op het proces. Uw prospect wordt onmiddellijk aangespoord om actie te ondernemen en u zal het weten", aldus Bram Van de velde, CEO van Cardify.